خبر خوش: اف‌ای‌تی‌اف تصویب می‌شود به یک شرط!

شنیده‌ها حاکی است جمع بندی نظرات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره F.A.T.F بر این است که اگر امریکا و اروپا به برجام بازگردند و تعهدات خود را عمل کنند پذیرش F.A.T.F از سوی ایران هیچ ضرری ندارد.

به گزارش تازه نیوز، پذیرش F.A.T.F موضوعی است که ماه‌هاست عامل کشمکش سیاسی در کشور شده است. حالا خبر می‌رسد که زمینه تصویب آن مهیا شده و تنها به شرط بازگشت آمریکا و اروپا به برجام بلامانع است.

بنابراین گزارش، شنیده‌ها حاکی است جمع بندی نظرات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره F.A.T.F بر این است که اگر امریکا و اروپا به برجام بازگردند و تعهدات خود را عمل کنند پذیرش F.A.T.F از سوی ایران هیچ ضرری ندارد. اما وقتی تحریم ادامه دارد اصلا پیوستن به F.A.T.F موضوعیتی ندارد.
به عبارت دیگر کشورهای امریکا و اروپا در آن حوزه عمل می کنند و کاری به مقررات F.A.T.F ندارند. بنابراین وقتی که آن ها به برجام به عنوان عالی ترین و محکم ترین پیمان جهانی بی تفاوت هستند اصلا موضوعیتی ندارد که ایران به F.A.T.F بازگردد. اما اگر تحریم ها به طور کلی برداشته و مناسبات پولی- مالی ایران عادی شد، پیوستن به F.A.T.F ضرر ندارد.

پذیرش F.A.T.F در دستور کار مجمع

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چندی پیش درباره این لایحه عنوان کرد: مردم عزیز کشورمان مطمئن باشند که مجمع تشخیص مصلحت نظام با دقت تمام و برحسب مصالح کشور این لوایح را بررسی خواهد کرد و به همه گروه‌های سیاسی و کسانی که نگران این موضوع هستند نیز توصیه می‌کنیم ضمن پرهیز از فضاسازی‌های خاص و ربط دادن مسائلی همچون واکسن کرونا به این موضوع، یاریگر مجمع در بررسی این لوایح در فضایی کارشناسی و به دور از هیاهو های رسانه‌ای باشند و اجازه دهند که مجمع بر اساس وظیفه خود تمام جوانب قضیه از جمله مصالح اقتصادی و امنیتی را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی‌های قبلی خود نیز این موضوع را با دقت و بدون هیچگونه کوتاهی در دستور کار خود قرار داده بود و عدم اعلام نتایج آن بنابر مصالحی بود که مقرر شد طبق آئین نامه مجمع، نظر شورای محترم نگهبان ملاک قرار گیرد.

مجمع تشخیص در بررسی مجدد این موضوع گزارش‌های مختلف، تحولات یکساله اخیر و دیگر جوانب این مسئله را لحاظ خواهد کرد و امیدواریم در نهایت نتیجه بررسی‌ها و نظر مجمع تشخیص مصالح کشور و مردم عزیز را تأمین نماید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.