پنتاگون: ساخت یک اسکله دریایی در غزه برای افزایش کمک‌رسانی را آغاز کردیم

پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده ساخت یک اسکله دریایی در غزه به منظور «افزایش رساندن کمک‌ها» به منطقه تحت محاصره فلسطین را آغاز کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده ساخت یک اسکله دریایی در غزه به منظور «افزایش رساندن کمک‌ها» به منطقه تحت محاصره فلسطین را آغاز کرده است.

به نقل از شفقنا، به نقل از آرتی عربی، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من تایید می‌کنم که کشتی‌های جنگی آمریکایی ساخت اولین مراحل یک بندر موقت و اسکله در دریا را آغاز کرده‌اند.»

این سکوی موقت در دریا به کشتی‌های نظامی یا غیرنظامی اجازه می‌دهد محموله‌های خود را تخلیه کنند و سپس کمک‌ها توسط کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی به اسکله‌ای در ساحل منتقل می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که این تلاش شامل «استقرار نیروها بر روی زمین» در نوار غزه که صحنه جنگ است، نمی‌شود، اما سربازان آمریکایی در حین ساخت اسکله در نزدیکی نوار غزه حضور خواهند داشت و این ساخت اسکله توسط نیروهای اسرائیلی نیز مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

همانطور که وزارت دفاع ایالات متحده قبلاً گزارش داد، احتمالاً سازمان‌های غیردولتی مسئول توزیع این کمک‌ها پس از رسیدن آن به نوار غزه خواهند بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که به دلیل حمایت از عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس با انتقادات به دلیل بحران انسانی در غزه مواجه است، در ۸ مارس اعلام کرد که ارتش ایالات متحده یک اسکله و پل موقت در سواحل غزه به عنوان جایگزینی برای مسیرهای زمینی به منظور رساندن کمک به نوار غزه خواهد ساخت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.