ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: با توجه به ساماندهی اتباع خارجی، ارائه تمام خدمات به اتباع با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای مهمانشهر(محل نگهداری مهاجران) بردسیر افزود: با توجه به ساماندهی که در زمینه اتباع بیگانه صورت گرفته، از این پس در سطح استان و به خصوص مهمانشهرها، ارائه تمام خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارکی که دارای اعتبار هستند، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به تمدید و دریافت کارت و مدارک جدید اقدام نکرده‌اند، اتباع غیرمجاز محسوب و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه شوراهای امور اتباع باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع و به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند تصریح کرد: مهمانشهرها به صورت بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنها است.

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدی‌گری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد.

خضری‌پور ادامه داد: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می کند.

وی تصریح کرد: شورا سریع نسبت به افزایش منابع درآمدی برای تقویت اقدامات فرهنگی، مذهبی، عمرانی و غیره، برنامه‌های خود را ارائه کند، ضمن اینکه هزینه‌های دریافتی از ساکنان و درآمدهای ناشی از اماکن تجاری در مهمانشهرها براساس نظر کارشناس رسمی و بر معیار عدالت صورت پذیرد تا درآمدها واقعی شود و به جای انتفاع عده‌ای از کسبه، تمام ساکنان و عموم مردم از این منابع بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، در استان کرمان ۲ مهمانشهر در شهرستان‌های بردسیر و رفسنجان وجود دارد که حدود ۱۲ هزار نفر از مهاجرین در آنجا ساماندهی شده و زندگی می‌کنند.
این مهمانشهرها تحت نظارت و مدیریت اداره کل امور اتباع و استانداری کرمان هستند و به صورت شورایی اداره می‌شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.