پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اکو ایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بورس تهران سقوط کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۶ خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۶ هزار و ۹۶۸ واحد سقوط کرد و شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۳۰۲ واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۰۵ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و ۱۹۳ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) و شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا)، شرکت کشاورزی و دامپروی فجر اصفهان (زفجر) و شرکت صنعتی مینو (غصینو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های قصف‌ها (شرکت قند اصفهان)، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۲۵ نماد صف خرید داشتند و ۴۴۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۶۴ درصدی به ۹۶۲ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد و کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را از دست داد. نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، فارس، شستا و شبندر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

اما دیروز ۹۰ درصد نماد‌های بازار سهام قرمزپوش شدند و شاخص هم وزن نیز بیش از ۴ هزار واحد پایین آمد.

به علاوه، روز شنبه برای سومین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم. ۶۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از ۳ برابر -معادل ۲۱۱ درصد- افزایش یافته است. دیروز نماد‌های شستا، خودرو، شبندر، فملی، وبملت، خساپا، فولاد، شگستر، شپنا، خاور، شگویا، شتران و شبریز بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۱۳ درصدی به رقم ۲ هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان رسید، اما همچنان در سطح پایینی قرار دارد. ریزش شاخص به کانال پایین‌تر در شرایطی رخ داد که برای دومین روز معاملاتی متوالی نوسان قیمت سهام به منفی و مثبت ۲ درصد محدود شده بود؛ بنابراین این محدودیت موجب طویل شدن صف‌های فروش سهام شد. به نظر می‌رسد دست کم بخشی از این عرضه به معاملات امروز سرریز کند و موجب ریزش بیشتر شاخص شود. به ویژه آنکه شاخص مرز مهم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را از دست داد، اتفاقی که سیگنال منفی برای معاملات امروز است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.