هشدار تلخ سازمان جهانی بهداشت از توقف روند کاهشی فوتی‌های کرونا در جهان

آمارهای سازمان جهانی بهداشت خبر از ۳.۳ میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد، اعلام کرد: موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان که برای مدت شش هفته کاهش پیدا کرده بود متوقف شده است. همچنین برای چهارمین هفته متوالی روند افزایشی موارد ابتلا ادامه دارد.

نزدیک به ۳.۳ میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان و ۶۰ هزار مورد فوت در هفته منتهی به ۲۱ مارس گزارش شده است.

طبق این گزارش، برزیل، ایالات متحده، هند، فرانسه و ایتالیا بالاترین آمار مبتلایان را داشته اند. مناطق اروپا و آمریکا نزدیک به ۸۰ درصد تمامی موارد ابتلا و فوتی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت روند افزایشی سویه های جهش یافته کروناویروس در جهان نگران کننده است. سویه B.۱.۱.۷ که اولین بار در انگلیس شناسایی شد اکنون در ۱۲۵ کشور گزارش شده است. همچنین سویه B.۱.۳۵۱ که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد در ۷۵ کشور گزارش شده است. سویه P.۱ نیز که بار نخست در برزیل شناسایی شد اکنون در ۴۱ کشور مشاهده شده است.

کرونا مهمان ماندگار شد

شیوع ویروس کرونا که برای نخستین بار ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد، اکنون بسیاری از کشورها را با بحران سلامتی شهروندانشان و مشکلات فراوان به خصوص در زمینه اقتصادی روبه‌رو کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، به علت ناشناخته بودن این ویروس و نیز راه‌های موثر مقابله با آن، نحوه مواجهه کشورها با آن در بیشتر کشورها تابع شرایط خاصی بود؛ برخی کشورها حتی غربی‌ها ابتدا این ویروس را دست‌کم گرفتند و بعد از افزایش شمار تلفات و گسترش میزان همه‌گیری آن، اعمال محدودیت ها از جمله قرنطینه‌های مقطعی و محلی را در دستور کار قرار دادند.

بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، ایتالیا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی دچار بحران های جدی شدند و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشورها و نیز ابتلا نشان دهنده وضعیت زیرساخت های بهداشتی و درمانی آنها قلمداد شد.

بعضی از کشورهای آسیایی از جمله چین و کره جنوبی در مواجهه با این ویروس موفق تر از سایر کشورها معرفی شدند و اقداماتشان از جلوگیری از همه گیری و شناخت سریع افراد مبتلا گرفته تا درمان الگوی برخی دیگر کشورها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: 

کشف مهار کننده جدید ویروس کرونا

۹۴ فوتی و ۷۶۰۵ مبتلای جدید کرونا در کشور

هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد مقاومت برخی گونه‌های کرونا

این دارو تاکنون جان ۱.۴ میلیون کرونایی را نجات داده!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.