تبلیغات رئیسی در فضای مجازی: ۵۰۰ نفر اد کن ۱۰ میلیون بگیر!

اگر ستادی در کار نیست این همه تبلیغات از سوی چه کسانی انجام می شود و هزینه آن ها برعهده کیست؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دیده‌بان ایران، «هزینه‌های تبلیغاتی بنده را برای مردم نیازمند صرف کنید.» این شاه بیت اظهارات ابراهیم رئیسی اصلی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم است که به گفته «محسن مهرعلیزاده» ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده اند تا او را راهی کاخ پاستور کنند.

بررسی ها نشان می دهد که طی روزهای اخیر برخی از گروهای تلگرامی غیرسیاسی و عمدتاً طنز با انتشار متن هایی از قبیل «اَد کن جایزه نقدی بگیر» در جهت یارگیری برای کمپین های انتخاباتی «ابراهیم رئیسی» با کاربران شبکه اجتماعی تلگرام در ازای عضو شدن در کمپین رئیسی «معامله نقدی» می کنند.

به عنوان مثال در پیامی که در یکی از همین گروه ها به اشتراک گذاشته شده است آمده:

هر ادد شمارو به مبلغ ۲۰هزار تومن خریداریم.

۱۰۰ادد:۲۰۰۰۰۰۰ تومن

۲۰۰ادد:۴۰۰۰۰۰۰۰ تومن

۳۰۰ادد:۶۰۰۰۰۰۰۰ تومن

۵۰۰ادد:۱۰۰۰۰۰۰۰ تومن

واریزی به صورت آنی ظرف ۲دقیقه انجام میشود.

شرایط کرونایی حاکم بر این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هرچند اندکی از هزینه های چاپ پوستر و بنر نامزدها کاسته است اما در مقابل صرف هزینه های میلیاردی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث شده است تا برخی از مدیران این کانال ها و گروهای تلگرامی به درآمدهای میلیاردی برسند که توصیف کامل آن در یک گزارش امکان پذیر نیست.

اگر نگاهی گذرا هم به فضای شهرهای سراسرکشور داشته باشید متوجه این مطلب خواهید شد که تنها کاندیدایی که در زمینه تبلیغات شهری بسیار فعال عمل کرده است «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی» است. که دست بر قضا از دو سال قبل با در دست گرفتن سکان هدایت قوه قضائیه سفرهای استانی خودش را هم آغاز کرده بود.

ابراهیم رئیسی بارها وبارها مدعی شده است که اساساً پولی برای تبلیغات ندارد و به همین دلیل هم طبعاً ستادی نخواهد داشت. اما سوال اصلی اینجاست که به استناد به اظهارات آقای رئیسی، اگر ستادی در کار نیست این همه تبلیغات از سوی چه کسانی انجام می شود و هزینه آن ها برعهده کیست؟ هزینه اجاره ساختمان های شیک ستادهای انتخاباتی مانند ستاد صلح در خیابان فرشته و ستادی در اصفهان که فیلم آن منتشر شد از کجا تامین می شود؟

مادرخرج ستاد رئیسی کیست؟

اختصاص بیلبورد دیجیتالی ۵۰۰ متری یا همان «ویدیو مپینگ» میدان انقلاب به تبلیغ تصویر ابراهیم رئیسی که هزینه اجاره آن دومیلیاردتومان است و هوا کردن بالن برای این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یکی از آخرین تلاش های اعضای ستاد متمول ابراهیم رئیسی است که با یک حساب سرانگشتی می توان به میزان هزینه های نجومی این نوع تبلیغات در سطح کلانشهرها دست پیدا کرد.

پول‌پاشی رئیسی

روز گذشته هم یک تراکت تبلیغاتی که به نظر می رسد از سوی یک نهاد نظامی تهیه شده باشد به صورت گسترده در تهران منتشر شد که ضمن درج تصویر سردار سلیمانی، هشت شاخص نامزد اصلح در این تراکت ذکرشده بود که دو ویژگی «عدالتخواه و ضدفساد و دارای عملکردانقلابی و جهادی» نسبت به شش شاخص دیگر بزرگتر به چاپ رسیده بود.

دو ویژگی منحصربفردی که تنها کسی به آن شهره است «سیدابراهیم رئیسی» است.

 

3 نظر
  1. محمد

    سلام
    یعنی اینقدر اطلاعات کمه که نمی دونید سو استفاده کنندگان با ربات ها اقدام به کلاهبرداری می کنند. واسه ایرانسل، افق کوروش، رفاه و … هم کلاهبرداران از این ربات ها استفاده می کردند و الان هم انجام می دهند

  2. محمد

    هر کاری کنید، مردم به سید محرومان آقای رئیسی رای می دهند

  3. حبیب

    میدونم پست انتشار نمیدین. ولی این بازی هاتون تکراری شده.
    لعنت بر سما که دروغ میگین.
    این کانال ها الکین و پولی رد و بدل نمیشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.