تفاوت‌های احتمالی دولت رئیسی با احمدی‌نژاد چیست؟

عباس عبدی با حضور در ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه المیادین،‌ ضمن بیان اینکه هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌توانند ادامه پیدا کنند، از اصلاح‌طلبان خواست به دولت ابراهیم رئیسی مثبت بنگرند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز سه‌شنبه میهمان استودیو تهران شبکه خبری المیادین بود.

عبدی در این برنامه که در قالب ویژه‌برنامه‌های این شبکه برای انتخابات ایران پخش می‌شد، درباره نتیجه انتخابات گفت، این نتیجه برای ما کاملا قابل‌پیش‌بینی بود و چیز جدیدی رخ نداد.

عبدی در پاسخ به این سوال که شما پیشتر دوره ریاست دکتر احمدی‌نژاد را فاجعه توصیف کرده بودید و الان دوره ریاست روحانی نیز به پایان رسیده است و اولا شما این دوره را چطور توصیف می‌کنید و دوره ریاست آقای رئیسی را چطور ارزیابی می‌کنید؟، گفت: دوره آقای رئیسی قطعا مثل دوره آقای احمدی‌نژاد نخواهد بود، به دلایل متعدد.

اصلاح‌طلبان باید با دید مثبت به دولت آقای رئیسی نگاه کنند. آقای احمدی‌نژاد درآمد نفتی هنگفتی در اختیارش بود و برای مدیریت آن نیازمند مدیران شایسته بود که در اختیار نداشت. او می‌توانست خیلی کارها انجام دهد اما برنامه لازم را برای آن نداشت.  اما آقای رئیسی دستش خالی است و باید خیلی در انتخاب مدیران شایسته دقت به خرج بدهد. لذا او خیلی نیازمند دقت در سیاست خارجی است.

احمدی‌نژاد سیاست خارجی بدون منطق داشت و سبب شد تا مردم تاوان سنگینی بدهند. فکر می‌کنم که رئیسی ابدا این کار را انجام نخواهد داد و نشانه آن هم صحبت‌های دیروزش [در کنفرانس خبری] درباره توافق هسته‌ای است… علاوه بر این شخصیت و رفتار رئیسی از احمدی‌نژاد کاملا متفاوت است لذا معتقدم که اساساً دولت رئیسی با دولت احمدی‌نژاد تفاوت خواهد داشت.

…من نمی‌دانم که او می‌خواهد همه وزارتخانه‌ها را به دوستان هم‌حزبی‌اش بدهد یا به افراد شایسته دیگر. من اطمینان ندارم و این مسئله مثل هندوانه دربسته است و باید باز شود تا ببینیم داخلش چیست. بنابراین ما روی شعارها حساب نمی‌کنیم و منتظریم در عمل ببینیم چه می‌شود. از طرفی مطمئنم که اصلاح‌طلبان از رئیسی حمایت می‌کنند و از تکرار دوره احمدی‌نژاد می‌ترسند و تکرار این مسئله ضرر زیادی به کشور می‌زند. اصلاح‌طلبان تا آخر سال صبر می‌کنند تا عملکرد آقای رئیسی را ببینند و سپس حمایت خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.