پشت‌پرده واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده و فوت دو خبرنگار!

جاده‌های ناایمن در مناطق مرزی، هر روز قربانی می‌گیرند؛ اما این بار به دلیل مرگ تلخ و تاسف‌بار خبرنگاران مشهور، این حوادث رسانه‌ای شدند.

‏به گزارش تازه‌نیوز، علی فرهمند، خبرنگار با توجه به واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده در رشته توئیتی به واکاوی تصادفات جاده‌ای در استان‌های مرزی پرداخت و نوشت:

مهشاد کریمی⁩ و ریحانه یاسینی⁩ در حادثه تلخ رانندگی کشته شدند. این رشته‌توئیت را به دقت بخوانید تا متوجه عمق فاجعه در مناطق مرزی و دورافتاده شوید.

تعداد تصادفات جاده‌ای در مناطق مرزی ایران به دلیل کیفیت پایین جاده‌ها، وسایل حمل‌ونقل و توجه اندک دولت و پلیس بسیار بالاست. جاده‌های ناایمن در مناطق مرزی، هر روز قربانی می‌گیرند؛ اما این بار به دلیل مرگ تلخ و تاسف‌بار خبرنگاران مشهور، این حوادث رسانه‌ای شدند.

کم بودن تلفات در استان‌های بیشتر برخوردار از ثروت ملی به دلیل وجود بزرگراه‌ها در جاده‌های اصلی، نصب دوربین‌های راداری ثبت تخلفات سرعت، محدوده ترافیک و افزایش کنترل پلیس است که این امر باید در مناطق مرزی و دورافتاده نیز وجود داشته باشد. متاسفانه باید گفت که اگر خبرنگاران غیربومی دچار این حادثه تلخ نمی‌شدند، شاید مرکزنشین‌ها هرگز متوجه نمی‌شدند که بهسازی راه‌های مواصلاتی چقدر مهم است.

یکی از مهمترین مشکلات اساسی در توسعه راه‌ها و البته توسعه همه‌جانبه در مناطق مرزی کمبود سرمایه‌گذاری است. اما این مشکل نیز ریشه در علت‌العلل مسائل دارد و به نوعی معلول است. مسائل توسعه به شدت به هم پیوسته و وابسته هستند؛ لذا باید ریشه مشکلات را یافت.

ریشه مشکلات تداوم فضای امنیتی بر ساحت توسعه و نوسازی مناطق مرزی و همچنین تقسیم کشور به مرکز و پیرامون در اجرای برنامه‌های توسعه و ثبات پایدار و رفاه همگانی است. در این میان، عدم توجه رسانه‌ها به مشکلات مناطق مرزی و دورافتاده و نوعی سانسور مسائل آن‌ها نیز بر شدت بحران افزوده است.

در همین ارتباط:

پیکر دو بانوی خبرنگار تشییع و تدفین شد +ویدئو و تصاویر

ارومیه به خون نشست!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.