دریافت خون در بیماران مبتلا به سرطان بسیار مهم است

مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز با اشاره به اهمیت دریافت خون و فرآورده های خونی در بیماران مبتلا به سرطان، از مردم استان فارس برای مشارکت در اهدای خون دعوت کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر «محمدحسین ورهرام» با بیان اینکه بیماران مبتلا به سرطان، به دلیل استفاده از داروهای شیمی درمانی نیاز مبرمی به تزریق پلاکت خون دارند، گفت: عدم دریافت خون و فرآورده های خونی، خطر خونریزی در ارگان‌ های حیاتی بدن را برای این بیماران به همراه دارد. او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت عدم دریافت پلاکت خون تهدید می کند.

به نقل از بهداشت نیوز، مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر با اشاره به آغاز به پویش نذر خون به مناسبت ایام سوگواری محرم گفت: علاقه مندان به شرکت در سنت نیکوی اهدای خون در شیراز می توانند به مراکز انتقال خون به نشانی خیابان قصردشت، ایستگاه آسیاب قوامی، اداره کل انتقال خون استان فارس و یا خیابان لطفعلی خان زند، میدان نمازی، ساختمان شماره ۲ انتقال خون مراجعه کرده و در اقدام نیک «اهدای خون؛ اهدای زندگی» مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.