می‌خواهند اینترنت جهانی را قطع کنند اما بعید می‌دانم رئیسی اجازه بدهد!

اینها خیلی دوست دارند با جهان قطع ارتباط و یک اینترنت داخلی برای خودشان درست کنند که در حدی بتوانند کارشان را راه بیاندازند.

به گزارش تازه‌نیوز،عباس عبدی در گفت‌و‌گویی به چند سوال درباره طرح مجلس ساماندهی پیام رسان های خارجی پاسخ داد. بخش‌هایی از گفتگوی عبدی با جماران را در ادامه می‌خوانید:

به نظر شما دولت و رئیس جمهور آتی که در انتخابات مخالفت خود با فیلتر را اعلام کرده بودند در مقابل این طرح که حامیان سرسختی هم در مجلس دارد چه اقدامی می کنند و چگونه آن را مدیریت خواهند کرد؟

فکر می کنم آقای رئیسی مطابق قول هایی که داده بود قاعدتا باید با این کار مخالفت کند. شاید آنها در فاصله آمدن دولت می خواهند این کار را انجام بدهند که ایشان هم بگوید من رئیس جمهور نیستم و ضرورتی ندارد که موضع بگیرند. در حالی که این درست نیست و ایشان همین الآن هم باید موضع گیری داشته باشد و انتظار می رود که این کار را انجام بدهد و اگر انجام ندهد به معنای نقض قول و قرارهای اعلام شده است. اگر هم مخالفت کنند مطمئن هستم از پس مجلس بر خواهد آمد.

اساسا فکر می کنید قطع اینترنت جهانی سیاست کلان و هدف نهایی حاکمیت هست یا خیر؟

اینها خیلی دوست دارند با جهان قطع ارتباط و یک اینترنت داخلی برای خودشان درست کنند که در حدی بتوانند کارشان را راه بیاندازند. ولی اینکه چقدر بتوانند این کار را انجام بدهند به امکانات آنان و محدودیت های فنی بر می‌گردد. ولی در اینکه دنبال چنین چیزی هستند، تردیدی وجود ندارد.

یکی از احتمالات موجود، طبقه بندی مردم در دسترسی به اینترنت است. چنین برنامه احتمالی را آیا قرین به موفقیت می دانید یا خیر؟

اگرچه این کار نوعی پوشش برای محدود کردن دسترسی عمومی است و موجب فساد هم می‌شود ولی اصولا طبقه بندی کردن مردم بی معنی است و اصلا اینها در این مقام نیستند که به کسی بگویند چه چیزی استفاده کن و چه چیزی استفاده نکن. انگار که به مردم بگویند یک عده روزنامه بخوانند و یک عده روزنامه نخوانند، یا یک عده مجله بخرند و یک عده مجله نخرند. اصلا در این مقام نیستند و برای خودشان جایگاهی قائل هستند که می‌خواهند مردم را دسته بندی و گروه گروه کنند در حالی که چه طور وقتی می خواستند رأی بگیرند نمی‌گویند تو رأی بده و آن دیگری رأی نده؛ یا بگویند تو چون سطح بالاتری داری به ما رأی بده چون اعتبارش بیشترش است و آدم عوام، ساده و کم سواد اعتبارش کمتر است و به ما رأی ندهد. همان طور که همه مردم حق رأی مساوی دارند، حق استفاده از امکانات هم به طور مساوی دارند. مردمی که در تکلیف برابرند در حقوق نیز برابرند.

 

بیشر بخوانید:

همه احتمالات درباره کابینه سیزدهم؛ وزرای احمدی‌نژاد در کابینه رئیسی؟

حسن روحانی دادگاهی می‌شود؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.