آقای بهشتی چطور انقلابی هستی که مبل داری و ادکلن می‌زنی؟

ویدئو| وقتی رضا کیانیان به شهید بهشتی حمله کرد!

خاطره رضا کیانیان از دو دیدارش با آیت الله شهید بهشتی مورد توجه فضای مجازی قرار گرفته؛ آن‌جا که کیانیان از خشمش نسبت به پوشش همسر شهیدبهشتی و رفاه نسبی محل سکونت وی تعریف می‌کند…

به گزارش تازه نیوز، سلوک رفتاری شهید بهشتی همچنان برای بسیاری از مردم و مسئولان کشورمان، الگو و نمونه است. بخشی از خاطرات رضا کیانیان، بازیگر مشهور و محبوب کشورمان را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید؛ آنجا که کیانیان خود را انقلابی تر از شهید بهشتی می داند و…

 

کیانیان چند سال پیش در مصاحبه مفصلی با ماهنامه «صنعت سینما» در بخش‌هایی ازاین مصاحبه درباره دیدار باشهید بهشتی در زمان انقلاب می‌گوید: روزی به خانه ایشان در پل رومی‌رفتم . برایم جالب بود که که در اتاق پذیرایی مبل داشت و بوی ادکلن می‌داد.

او خطاب به شهید بهشتی می‌گوید: شما چطور انقلابی هستید که مبل و یخچالی مدل بالا و پر از گوشت و میوه … دارید و این طور زندگی می‌کنید؟

آقای بهشتی خندید و گفت: رضا جان تئوری‌های انقلاب این طور نیست که تو فهمیده‌ای. تو نمی‌توانی زیبایی و رفاه را نفهمی و بعد از انقلاب رفاه را به وجود آوری. باید تمرین کنیم که زندگی خوب چطوری است تا بتوانیم زندگی خوبی به مردم بدهیم.

شهید بهشتی توضیح می‌دهد اینها (ادکلن ومبل و…) از پول تدریس خودم تهیه شده‌اند. ادکلن هم می‌زنم چون همه باید روزی ادکلن بزنند.

3 نظر
  1. خشایار شاه

    آقای کیانیان …مگر زمان شاه فقر تقسیم می‌کردند ..که نسل شما انقلاب کرد ….اصلا انقلاب ما انقلاب چی بود …اقتصادی ..فر هنگی
    سیاسی .انقلاب یا اصلاحات غربی وایدولوژی و فروش اسلحه و جنگ در منطقه …
    .
    امثال مثل شماها آلات دست غرب و آمریکا بودن بدون هیچ هزینه ای مهره بازی رو عوض کنن …انقلاب ایران …از دو کلمه تشکیل شده یک …تبلیغات دوم ابزار آلات ومردم ..همین ..

    اما سیستم و روال که عوض نمیشه ..آداب سیاسی که عوض نمیشه …طفلک بعد از این همه بازی گری الان متوجه شده ….طفل معصوم

    1. محمد صفوی

      سلام. گویا همه جا فعالید!
      بله زمان شاه فقر تقسیم می‌کردند به معنای واقعی کلمه. اسنادش هم موجود است. تورم بالای ۲۰۰ درصدی و…
      و حرفتان هم صحیح است همانطور که امام خمینی فرمودند. ما برای دین انقلاب کردیم نه برای مسائل دنیای و اقتصاد و اینها هرچند دین بر همهٔ معیشت هم تأثیر می‌گذارد:«آدم اقتصاد را برای خودش می‌خواهد، حال اینکه ادم برود، جانش را بدهد تا اقتصاد بدست اورد که عقلانی نیست! ما جان دادیم، انقلاب کردیم برای اسلام.» این مضمون فرمایشات ایشان است.
      درضمن اگر از کشورتان ناراضی هستید، ببینید در این هشت سالی که ما از مبانی انقلاب دور شدیم و تفکر لیبرالیسم و تفکر پهلوی بر مسئولین حاکم می‌شد، چه بلاهایی که بر سر ما نیامد.
      و در آخر، کتاب صعود چهل‌ساله را پیشنهاد می‌کنم، ارزش خواندن را دارد.

  2. محمد صفوی

    سلام ببخشید ولی من دیدم، آقای کیانیان به شهید بهشتی حمله نکردن، بلکه چندبار تاکید کردن که “من چون دوآتیشه بودم” و به عبارت دیگه افراطی بودم و مبانی فکری دقیق و درستی نداشتم. و کامل توضیح دادن. در کل حمله، ای نکردن به ایشون.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.