منفورترین شبکه‌ تلویزیون مشخص شد +نمودار میزان مخاطب هر شبکه

میزان بیننده شبکه‌های صدا و سیما از سوی این سازمان اعلام شد.

به گزارش تازه‌نیوز، با انتشار میزان بیننده شبکه‌های تلویزیونی، تحلیل‌های جالبی در فضای مجازی منتشر شده است.

در این نمودار که به تازگی از سوی صداوسیما منتشر شده است، بدترین شبکه از نظر تعداد مخاطب و قاعدتا میزان رضایت، شبکه افق سیماست؛ شبکه‌ای پرمدعا که نسبت به مدیریت صداوسیما انتقاد دارد و مدیرانش معتقد هستند، برنامه سازی در تلویزیون آن چیزی نیست که دیگر شبکه‌ها اجرا می‌کنند و بهترین شبکه دنیا، شبکه افق است! با برنامه‌هایی یکسویه و کارشناسانی بدون مهارت؛ با مسابقات و مناظراتی کاملا جناحی و بدون توجه به رنگین کمان مخاطبان تلویزیون! به عبارتی، شبکه افق در رقابتی عجیب با سایر شبکه‌ها، منفورترین و بی مخاطب ترین شبکه تلویزیون شد!

بعد از افتضاح میزان رضایت و مخاطبان شبکه افق، شبکه‌های آموزش، سلامت و تهران، بدترین رتبه بندی را دارند که به طور جدی، تغییر سیاست‌گذاری‌ها را می‌طلبد.

در ماه‌های کرونایی که قاعدتا باید شبکه سلامت بیشترین مخاطب را داشته باشد، و یا شبکه آموزش به دلیل تعطیلات و محدودیت‌ها و قرنطینه کرونایی می‌توانست بیشترین مخاطب را با بالاترین سطح رضایت به خود اختصاص دهد و یا شبکه تهران به جای پرداختن به مسائل سیاسی و حزبی و برنامه‌های تکراری، می‌توانست با بازنگری در سیاست‌ها، به روزهای اوج خود بازگردد، جایگاه پایین و کم بیننده این شبکه‌ها از انحراف بزرگ در سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر می‌دهد. ناتوانی در برنامه‌ریزی منعطف با توجه به وضعیت روز کشور، همچنین نبود طراحی‌های نوین در دوران خاص کرونا، خروجی بهتر از افت مخاطب را در پی نخواهد داشت.

در جدول زیر، قطعا نقش سریال‌ها و برنامه‌های خاص و پرمخاطب را نمی‌توان نادیده گرفت اما در هر صورت برای تلویزیونی که بیش از 20 شبکه دارد، میانگین 20تا25 درصد مخاطب، بزرگترین شکست محسوب می‌شود آن هم در روزگاری که توجه به تلویزیون به واسطه همه گیری کرونا، افزایش داشته. در واقع در دوران پساکرونا، قطعا جدول زیر دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد!

نکته قابل تامل ریزش مخاطبان شبکه سه سیماست که در دوران مدیریت جدید، بی توجه به نقدها و دلسوزی کارشناسان، راه خود را می‌رود و گویی مخاطب برایش کمترین اهمیتی ندارد.

تحلیل یک جمله‌ای نمودار زیر می‌تواند تکرار جمله معروف مجری شبکه منفور افق باشد: هرکسی دوست ندارد، برود!

بر همین اساس، قطعا نمودار زیر و تحلیل‌های مرتبط با آن، تاثیری در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نخواهد داشت!

البته نباید جایگاه دو شبکه مستند و خبر را در این نمودار نادیده گرفت؛ اینکه هر دو با توجه به ماموریت‌های خاص خود، توانسته‌اند مخاطبان قابل قبولی برای خود دست و پا کنند.

در همین زمینه بخوانید:

انتقاد یامین‌‎پور از رفتار عجیب مدیران شبکه افق!

اعتراض‌ها به مجری شبکه افق بالا گرفت!

ویدئو| حمایت عجیب کارشناس شبکه افق از طالبان!

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.