پشت پرده عجیب جدایی غافلگیرکننده مسی؛ نقشه مشکوک بارسلونا!

گفته می شود باشگاه بارسلونا قصد دارد رئیس لالیگا را برای لغو یک قرارداد تجاری هنگفت تحت فشار بگذارد.

به گزارش تازه نیوز، باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد قرارداد لیونل مسی با این باشگاه تمدید نخواهد شد و فوق ستاره‌ آرژانتینی از این تیم جدا خواهد شد.
اما پشت پرده بیانیه جدایی مسی از بارسلونا چیست؟
لالیگا روز گذشته با شرکتی به نام “CVC Capital Partners” قرارداد امضا کرده که براساس آن پول هنگفتی به تیم‌های حاضر در لالیگا می‌رسد که بارسلونا می‌تواند با این مبلغ قرارداد مسی را تمدید کند اما موضوع این است که بارسلونا و رئال مادرید به این شرکت اعتماد ندارند و مخالف بستن چنین قراردادی هستند.

لالیگا اعلام کرد که این سازمان با فروش ۱۰ درصد از سهام خود به یک شرکت سهامی عام، مبلغی در حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده و این درآمد را بین باشگاه‌ها تقسیم خواهد کرد که سهم باشگاه‌های بزرگ مثل رئال‌مادرید و بارسلونا از این درآمد بیشتر خواهد بود. به نظر می‌رسید که سهم بارسلونا از این درآمد لالیگا به این باشگاه کمک کند که ماجرای ماندن مسی را حل کند و از طرفی به رئال‌مادرید هم اجازه دهد که در مورد خریدن کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن گامی بلند بردارد.

اما لالیگا و شخص خاویر تباس ناگهان در اقدامی عجیب اعلام کردند از درآمدی که نصیب باشگاه‌ها می‌شود ۷۰ درصد باید صرف زیر ساخت‌هایی مثل تکنولوژی و غیره شود، ۱۵ درصد صرف پرداخت بدهی‌ها و فقط ۱۵ درصد به خرید بازیکن جدید اختصاص داده شود. رئیس لالیگا با این اقدام خود عملاً دست بارسلونا و رئال‌مادرید برای جذب بازیکن و نگه داشتن ستاره‌ها را بست.

برهمین اساس گفته می‌شود بارسلونا درنظر دارد با انتشار بیانیه جدایی مسی و درپی آن فشار مضاعف به تباس، رئیس لالیگا را به لغو این قرارداد یا قوانین محدودکننده آن راضی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.