مچ‌گیری اول از معاون اول رئیسی: ۳۰میلیون دُز واکسن کرونا چی شد آقای مخبر؟! +عکس

محمد مخبر در مراسم رونمایی از اولین تولید انبوه واکسن کرونای برکت گفته بود: ما به مردم قول داده بودیم که ظرف سه ماه برای آن‌ها خاطرجمعی تولید واکسن ایجاد کنیم. این افتخار بزرگی است و باید سجده شکر کنیم که چنین اتفاقی در ایران رخ داد.

به گزارش تازه نیوز، ظهر امروز محمد مخبر با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان معاون اول رئیس جمهوری منصوب شد. انتخاب او در همان ساعات اولیه به یکی از داغ‌ترین سوژه‌های فضای مجازی بدل شد. در این بین برخی منتقد انتخاب مخبر بودند و یکی از دلایل‌شان هم عملکرد نه‌چندان موفق او به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در تولید و توزیع واکسن ایرانی کرونا بود.

در مصاحبه محمد مخبر که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در خبرگزاری فارس با تیتر «مخبر: تا شهریور ماه ۳۰میلیون دز واکسن کووبرکت تولید می‌شود» منتشر شده، عیناً چنین آمده است:

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: ما به مردم قول داده بودیم که ظرف سه ماه برای آن‌ها خاطرجمعی برای تولید واکسن ایجاد کنیم. در رازی و پاستور هم کارهای خوبی در حال انجام است و شرکت‌های دیگری هم موفق شده‌اند واکسن را تولید کنند. این افتخار بزرگی است. واقعا باید سجده شکر کنیم که چنین اتفاقی در ایران رخ داد. دنیا گرفتار است هیچ تناسبی بین تولید و تقاضای واکسن در دنیا وجود ندارد و فقط چند کشور می‌توانند واکسن تولید کنند.
وی تصریح کرد: ما در اردیبهشت یک میلیون دوز را تحویل خواهیم داد اما اینکه کی استفاده شود به وزارت بهداشت بستگی دارد ولی چون ما از واکسن مطمئن بودیم تولید انبوه را شروع کردیم. در خرداد ماه به چهار میلیون دوز خواهد رسید. در تیر ماه خط دو هم به مدار می‌آید و بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز تحویل می‌دهیم و در مرداد به ۲۰ و در شهریور به ۲۵ تا ۳۰ میلیون دوز خواهد رسید.

همین چند خط از مصاحبه مخبر پر است از وعده‌هایی محقق نشده و همین موضوع برخی از فعالان فضای مجازی را نگران کرده است. یکی از کاربران در همین ارتباط در توئیتر نوشت: «محمد ‌مخبر در ٢١ اردیبهشت: تا شهریور ٣٠میلیون دز واکسن تولید می‌شود. امروز ١٧ مرداد، ١٣ روز تا شروع شهریور، تعداد کل واکسینه‌شده‌ها کمتر از ۴٫۵میلیون است و تعداد کشته‌ها برای اولین بار از ۵٠٠ گذشته»

حال باید دید معاون اول ابراهیم رئیسی چه پاسخی برای پرسش‌هایی از این دست خواهد داشت.

۱ نظر
  1. عارف

    مردم ساده دل من،در طی این سال ها بدی نرفته خوب بیاد!!!
    بد میره بدتر میاد
    چرا فکر میکنین خوب میشه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.