دورکاری کارمندان همیشگی می‌شود

بررسی ها نشان می دهد که دورکاری ناشی از کرونا موجب افزایش کارآمدی شده است. همچنین جمع قابل توجهی از کارکنان مستقر در دفاتر خود را با دورکاری سازگار کرده اند، ضمن آنکه این شرایط برای ایده پردازی و بهره وری شرکت ها هم مزایایی را داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، تارنمای «IndustryWeek» در نوشتاری به تغییرات روش کار سازمان های تولیدی پس از بازگشت به فعالیت های قبل از همه گیری کووید ۱۹ پرداخت و نوشت، با بازگشت بنگاه های تولیدی به سطح فعالیت قبل از همه گیری کرونا، ما در حال مشاهده برخی تغییرات طولانی مدت در محل کار و زندگی هستیم که با شیوع این بیماری روند آن تسریع شده است.

با پشت سر گذاشتن سال ۲۰۲۰ و حرکت سریع در سال ۲۰۲۱ ، متوجه می شویم که شرکت ها در یکی از دو مرحله بهبود قرار دارند. گروه اول همچنان در حال بازسازی هستند و با توجه به این استعاره که تنها گزینه ثابت در تجارت ایجاد «تغییر» است، در حال اضافه کردن موجودی، ظرفیت، سرمایه و استخدام نیروی کار هستند. گروه دوم قبلا وارد فعالیت شده اند و ما آنها را «عملیات عادی جدید» می نامیم، این گروه از فرصت های جدید استفاده و در عین حال قابلیت های عملیاتی خود را بیشتر تقویت می کنند.

گروه دوم به سرعت وارد مرحله بازسازی شده و اکنون بر درک بهتر و تعیین نحوه شکل گیری جهان پس از کووید برای استفاده از شرایط و فرصت های جدید متمرکز است. آنها با بررسی دقیق چارچوب های عملیاتی فعلی و مورد نظر فعالیت خود را شروع کردند. بسیاری از این سازمان ها به دقت بررسی کردند که چگونه می توانند فرهنگ مدیریت فعال تغییر خود را به بهترین شکل ادامه دهند. آنها همچنان از ابزارهای موجود برای بهبود مستمر محیط تولید خود پس از پایان بیماری کووید۱۹، با همه چالش های بالقوه خود استفاده می کنند.

اکنون تقریبا یک سال داده در اختیار داریم، می دانیم هنوز تحولاتی در حال انجام است و از اینکه تغییرات همیشگی هستند آگاهی داریم اما بسیاری از شرکت ها تجربه خود را آغاز کرده اند و در حال نتیجه گیری قطعی هستند:

  • به نظر می رسد (در ایالات متحده) تا یک سوم از کارکنان (مستقر در دفاتر) همچنان در هر زمان از هفته از راه دور کار خواهند کرد. در حالی که بسیاری از کارکنان مشتاق بازگشت به محل کار هستند، بسیاری دیگر به خوبی با کار در خانه سازگار شده اند.
  • بیشتر و بیشتر بنگاه ها در حال ارائه گزینه ها و برنامه های ترکیبی مدیریت کار برای کارکنان دفتر خود هستند.
  • بسیاری از مدیران متوجه شده اند که بهره وری در حین کار در خانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
  • داده ها نشان می دهد که کار تحلیلی متمرکز و احتمالا بهتر است خارج از دفتر انجام شود.
  • بسیار شگفت آور است: «ایده پردازی ممکن است در خانه بهتر انجام شود. اگر افراد ابتدا ایده پردازی جداگانه ای داشته باشند و تحت تاثیر تفکرات یکدیگر قرار نگیرند، گاهی ایده های بیشتری ایجاد می کنند. (سارا گرین کارمایکل ، بلومبرگ ۵/۲۶/۲۱).

کارکنان پس از کووید ۱۹ به نوعی از انعطاف پذیری عادت کرده اند که در ایجاد برنامه های کاری خود از آن لذت می برند. داده ها همچنین نشان می دهد که مردم به طور کلی زمان موثرتری (و واقعی) را «در میز کار خود» در حالی که از راه دور کار می کنند، می گذرانند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.