بهترین بازی‌ساز‌های لیگ انگلیس؛ از ستاره منچستریونایتد تا هافبک سیتی

لیگ برتر فوتبال انگلیس از سال‌ها پیش تاکنون میزبان بسیاری از برترین بازی‌ساز‌های جهان بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، لیگ برتر فوتبال انگلیس از سال‌ها پیش، خانه بزرگ‌ترین بازی‌ساز‌های تاریخ بوده است. در حالی که توجه فوتبال دوستان بیشتر به مهاجمان جلب می‌شود، این بازیسازان هستند که پایه ریز حملات و گلزنی تیم‌ها را بر عهده دارند.

شماره ۹‌ها و هافبک‌های کاذب که می‌دانند چگونه باید از فضا استفاده کنند، تفاوت‌های واقعی را در بازی ایجاد می‌کنند.

بازیسازی به عنوان یک مهارت در لیگ برتر در حال تکامل است.

گفتن اینکه بازی‌سازی فقط به هافبک‌ها محدود می‌شود، در فوتبال امروزی کاملا غیر واقع بینانه است. در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، جایزه بهترین بازیساز لیگ برتر به هری کین رسید که ۱۲ پاس گل داده بود. این یعنی مهاجمان در حین تلاش برای باز کردن دروازه حریفان تعداد قابل توجهی پاس گل ارسال می‌کنند.

در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که لوک شاو چگونه به یکی از اصلی‌ترین نیرو‌های خلاق منچستریونایتد تبدیل شده است؛ بنابراین در اینجا ما دامنه را برای گنجاندن انواع بازیسازان در لیگ برتر گسترش می‌دهیم. بدون توضیح بیشتر بهترین بازیساز‌های حال حاضر لیگ برتر انگلیس را معرفی می‌کنیم.

درخشش برونو فرناندز در منچستریونایتد

پیوستن برونو فرناندز به منچستریونایتد به اوله گونار سولشر کمک کرد تا سطح تیمش را بالا ببرد. فرناندز برای شیاطین سرخ بازیکن فوق العاده‌ای بوده است و درخشش او همچنان ادامه دارد.

در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، فرناندز با ۹۵ پاس کلیدی و ۱۳۸ موقعیت گل در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. او همچنین بهترین گلزن و پاسور تیم منچستریونایتد بود. در ۳۷ بازی لیگ برتر، فرناندز ۱۸ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل داد.

هافبک پرتغالی به عنوان بهترین هافبک گلزن حال حاضر جهان با هت ریک مقابل لیدز یونایتد فصل جدید را آغاز کرد.

کوین دی بروینه ارزشمند‌ترین مهره پپ گواردیولا

کوین دی بروینه، هافبک منچسترسیتی بدون شک مهم‌ترین بازیکن پپ گواردیولا در ۶ سال گذشته بوده است.

ملی پوش بلژیکی یکی از باهوش‌ترین بازیکنان جهان است. دی بروینه همه کار‌هایی را که از یک هافبک تهاجمی انتظار می‌رود انجام می‌دهد. او می‌تواند مدافعان پیش روی خود را دریبل بزند و برای هم تیمی هایش فضا و موقعیت ایجاد کند.

بهترین بازیکن سال لیگ برتر از دید انجمن حرفه‌ای بازیکنان لیگ برتر در شوتزنی هم تبحر کافی دارد. دی بروین در ۲۵ بازی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر، ۶ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل داد.

عملکرد عالی جک گریلیش در دوئل با حریفان

منچسترسیتی در فصل نقل و انتقالات تابستانی جک گریلیش را از استون ویلا با قراردادی به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون پوند به خدمت گرفت. گریلیش از زمان حضور در تیم اصلی استون ویلا در سال ۲۰۱۴ فوق العاده بوده و پیدا کردن جایگزینی برای این بازیکن در ویلا پارک سخت خواهد بود.

در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، گریلیش در ۲۶ بازی لیگ برتر ۸۱ شانس گلزنی ایجاد کرد. او یک هافبک تهاجمی شجاع است که در دوئل‌های خود با مدافعان حریف عالی عمل می‌کند. گریلیش همچنین خطا‌های زیادی می‌گیرد و بازیکنی باهوش است که با پاس‌های خوب خود هم تیمی هایش را در بهترین فضا‌ها و زمان‌ها صاحب توپ می‌کند.

او در فصل گذشته نیز با ۸۱ پاس کلیدی، از این حیث در رده سوم بازیکنان لیگ برتر قرار گرفت.

ترنت الکساندر آرنولد مهره تاثیر گذار در لیورپول

نقش مدافع کناری مدرن در فوتبال در حال تکامل است و ترنت الکساندر آرنولد مثال بسیار خوبی از بازیکنی است که می‌تواند در عمق و رو به جلو بازی کند.

در حال حاضر پیدا کردن بازیکنی با دید و سرعت الکساندر آرنولد دشوار است. این بازیکن فصل گذشته ۱۴ شانس گل برای لیورپول  ایجاد کرد و ۷ پاس گل داد.

او همچنین بیشترین ارسال به محوطه جریمه حریفان را در میان بازیکنان هر ۵ لیگ معتبر اروپایی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ ثبت کرده است. این نشان می‌دهد که الکساندر آرنولد چقدر تأثیرگذار است.

ارسال‌های این بازیکن ۲۲ ساله از جناح راست به ارسال‌های دیوید بکهام تشبیه شده است.

الکساندر آرنولد در ۳۶ بازی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر، ۲ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد.

میسون مانت، بهترین بازیکن چلسی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰

به نفل از باشگاه خبرنگاران، چلسی دارای یک آکادمی عالی برای پرورش بازیکنان جوان است، اما این باشگاه در سال‌های اخیر بسیاری از بازیکنان آکادمی را از دست داده و بهره‌ای از حضور آن‌ها در تیم اصلی نبرده است. میسون مانت از این قاعده مستثنی است و ارزش خود را ثابت کرده و تبدیل به یک بازیکن اصلی خط میانی چلسی شده است.

این هافبک تهاجمی جوان طراح اصلی حملات و برنامه‌های تهاجمی تیم توماس توخل است. او در لیگ قهرمانان اروپا که با قهرمانی چلسی همراه شد، بازی‌های خوبی برای تیمش انجام داد.

مانت همچنین به عنوان بهترین بازیکن چلسی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ انتخاب شد. او در ۵۴ دوره گذشته در تمام مسابقات ۹ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد.

مانت در فصل گذشته با ایجاد ۸۷ شانس گل برای چلسی، از این حیث در رده دوم تمام بازیکنان لیگ برتر انگلیس قرار گرفت.

این مطلب را هم بخوانید: نقل و انتقالات اروپا؛ منچستریونایتد در انتظار پوگبا، رئال مطمئن از خرید امباپه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.