بارسلونا بعد از مسی چگونه است؟/ آبی‌اناری‌ها جای خالی لئو را حس می‌کنند!

یکی از اتفاقات تلخ برای هواداران بارسلونا رفتن مسی از این تیم بود اما وضعیت آبی‌اناری‌ها بعد از لینول مسی چطوری است؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبر ورزشی، بارسلونا در دومین بازی خود در لیگ اسپانیا مقابل اتلتیک بیلبائو با تساوی یک – یک متوقف شد. این تیم هنوز هم دوران بعد از لیونل مسی را می‌گذراند و هر عملکرد این تیم به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بارسا در این بازی نشان داد که هنوز زمان زیادی لازم دارد که با دوران بدون مسی کنار بیاید و بتواند روندی را پیدا کند که جای خالی فوق‌ستاره سابق را در تیم خود حس نکند. کاتالان‌ها در این بازی عملکرد ایده‌آلی نداشتند. نکته مهم اما برای رونالد کومان سرمربی هلندی تیم اما عملکرد متناقض دو بازیکن تیمش، فرنکی دی‌یونگ و آنتوان گریزمن بود، که اولی درخشید و دومی کاملاً ناامیدکننده نشان داد.

دی‌یونگ بهترین بازیکن بارسلونا در این مسابقه بود و در خط هافبک در حد یک ستاره تمام‌عیار نشان داد هرچند که بارسلونا در غیاب لیونل مسی همچنان فقدان یک لیدر را درون زمین حس می‌کند.

هافبک هلندی اما هم در هجوم و هم در دفاع کاملاً تأثیرگذار نشان داد و مالکیت توپ را به خوبی در اختیار بارسلونا نگه داشت و حرکات او هم منجر به گل تساوی بارسا شد.

اما در سوی دیگر، گریزمن مهاجم فرانسوی بارسا کاملاً ضعیف نشان داد، با وجودی که او حالا باتجربه‌ترین مهاجم تیم به شمار می‌رود و از طرفی در پست ایده‌آل خودش هم بازی می‌کند و جای مسی را در سمت راست خط حمله گرفته است.

انتظار می‌رفت او نقش رهبری تیم را در کارهای هجومی برعهد بگیرد و جای خالی مسی را پر کند نظیر همان کاری که در تیم ملی فرانسه انجام می‌دهد اما شنبه‌شب آنتوان در زمین کاملاً محو شده بود. عملکرد او درست نظیر نمایشی بود که در روزهای ابتدایی ورودش به بارسلونا از خود نشان می‌داد، زمانی که اصلاً با سیستم تیم هماهنگ نبود. ظاهراً او همچنان با سبک بازی بارسلونا ناآشناست و تلاشی هم برای بهتر شدن اوضاع انجام نمی‌دهد.

آمار نشان می‌دهد که او حتی یک دریبل هم در این بازی نزد، همچنین یک شوت داخل چهارچوب هم در ورزشگاه سن‌مامس نداشت. گریزمن فقط ۳۷ بار توپ را لمس کرد و این آماری نیست که برای یک بازیکن گران‌قیمت مناسب باشد.

در وضعیتی که بارسلونا با بحران مالی عجیب و غریبی روبه‌رو شده است، برای هواداران این تیم دیدن عملکرد ضعیف از بازیکنانی مثل آنتوان گریزمن و فیلیپه کوتینیو که جزو سه بازیکن گران‌قیمت بارسلونا هستند، بسیار آزاردهنده است. به ویژه وجود همین بازیکنان با قراردادهای سنگین و به فروش نرفتن آنها باعث شد که بارسا نتواند با لیونل مسی قرارداد جدیدی ببندد و یکی از بهترین ستاره‌های تاریخ خود را از دست بدهد.

بارسلونا در بازی اول خود مقابل سوسیه‌داد عملکرد خوبی را ارائه داد اما در بازی دوم و مقابل یک تیم قدرتمندتر، نمایش این تیم تفاوتی فاحش با بازی اول داشت و مشخص شد که رونالد کومان کارهای زیادی برای انجام دادن در پیش دارد تا بتواند تیم را بدون مسی به روزهای اوج برگرداند. برخی هواداران بارسلونا در توئیتر، بارسای بدون مسی را به خودروی بدون موتور تشبیه کرده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: لیونل مسی وارد دنیای رمزارزها شد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.