هشدار سخنگوی وزارت بهداشت درباره دریافت نقدی جریمه ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ فردی به عنوان مامور وزارت بهداشت یا دستگاه های دیگر نسبت به اخذ جریمه ماسک به صورت نقدی یا با استفاده از کارتخوان به مردم مراجعه نمی‌کند و افرادی که این اقدام را انجام بدهند، کلاهبردار هستند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری درباره سودجویی افرادی با کاور وزارت بهداشت و اخذ جریمه ماسک از مردم توضیح داد: قرار نیست جریمه استفاده نکردن از ماسک به صورت نقدی یا با کارتخوان از افراد اخذ شود. وظیفه نظارت و تذکر به افرادی که ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، بر عهده نیروهای انتظامی و بسیج است.

وی افزود: جریمه افرادی که ماسک نزنند، به این صورت خواهد بود که آن فرد به حساب اعلام شده وزارت بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا بدهکار می‌شود. در نتیجه هیچ برخورد فیزیکی با افراد از جمله اخذ وجه نقد به هیچ عنوان انجام نمی‌شود. فقط کد ملی افراد اخذ شده و اخطار از طریق موبایل ارسال می‌شود.

لاری گفت: در نظر گرفتن جریمه‌ها عمدتا به این دلیل است که بسیاری از افرادی که ماسک می‌زنند تقاضا دارند که قانون از آنها در برابر افرادی که به مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک بی توجه هستند، حمایت کند. البته همچنان رسانه‌ها باید برای تشویق همه مردم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اکنون هیچ راهی به جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نداریم. چه در ایران و چه در جهان ثابت شده که هرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک افزایش پیدا کند، میزان سرایت ویروس کرونا و ابتلای افراد کاهش می‌یابد. تقاضای وزارت بهداشت از مردم این است که نهایت همکاری را در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.