علت و انگیزه مرگ دانش‌آموز دیری در دست بررسی است

دادستان شهرستان دیر استان بوشهر گفت: پرونده حادثه مرگ دانش‌آموز مدرسه شهید باهنر این شهر در شعبه بازپرسی دیر تشکیل شده و علت و انگیزه این حادثه در دست بررسی است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، علی یزدانی پور روز دوشنبه با اعلام این که هنوز علت مرگ این دانش‌آموز معلوم نیست و پزشکی قانونی نظر خود را اعلام نکرده‌است، ادامه داد: تحقیقات برای مشخص شدن علت و انگیزه این حادثه در دست انجام است و دستور دفن جسد روز گذشته صادر شد.

مادر مرحوم “سید محمد موسی زاده” دانش آموز ۱۱ ساله دیری که روز گذشته خودکشی کرد گفـت: فرزندم هیچ گوشی و تبلتی از آموزش و پرورش دریافت نکرده بود و آنها نباید به عموم مردم اعلام کنند که این حادثه بخاطر گوشی نبوده‌است.

فاطمه نجار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اعلام آموزش و پرورش مبنی بر اینکه گوشی تلفن همراه به ما تحویل داده‌است، واقعیت ندارد و ما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از آموزش و پرورش دریافت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فرزندانم به پدر و مادرشان علاقه زیادی دارند، از مردم، رسانه‌ها و فضای مجازی خواست که از بیان هرگونه مطلبی در باره این حادثه خودداری کنند و همچون گذشته که پیگیر وضعیت ما نبودند اکنون نیز در این ارتباط مطالب غیر واقعی منتشر نکنند و انصاف را رعایت کنند.

نجار ادامه داد: فرزندم اهل نماز و مسجد بود و در مراسم دینی همراه خودم می‌آمد و در مدت هشت ماه در فضای مجازی (شاد) مدرسه درس می‌خواند و تکلیف‌های خود را مرتب انجام می‌داد.

پدر این دانش آموز گفت: محمد دانش‌آموز پایه پنجم دبستان شهید باهنر شهر دیر بود.

سید عادل موسی زاده افزود: دارای یک همسر و سه فرزند و زیر نظر بهزیستی دیر مستمری بگیر هستم و وضع مالی خوبی ندارم اما با این وضع هر چه در توانم بوده برای خانواده‌ام کم نگذاشته‌ام.

وی گفت: فرزندم تنها یک گوشی داشت که خود برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم در اولین فرصت برای او خریداری کنم.

موسی زاده ادامه داد: این درحالی است که مدرسه هم اعلام کرد که برای دانش‌آموزان تبلت خریداری می‌کنیم اما تاکنون هیچ گوشی و تبلتی از مدرسه دریافت نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر چه محمد هر روز درخواست خرید گوشی نو و تبلت داشت اما هنوز برای ما انگیزه این اقدام فرزند مرحومم مشخص نشده‌است که او برای چه دست به خودکشی زده‌است‌.

این درحالی است که روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌است: اخبار منتشر شده مبنی بر خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله اهل شهرستان دیر این استان بدلیل دسترسی نداشتن به تلفن همراه و کلاس‌های آموزش مجازی صحت ندارد.

در اطلاعیه آموزش و پرورش بوشهر آمده است: براساس اعلام آموزش و پرورش شهرستان دیر و تحقیق و بررسی‌های میدانی و مستندات جمع آورشده، این مرحوم از روز بازگشایی مدرسه‌ها در ۱۵ شهریور ماه تا روز حادثه بنا به درخواست ولی دانش‌آموز بدلیل شرایط کرونایی در مدرسه حضور نداشته و آموزش خود را از طریق شبکه شاد پیگیری می‌کرده‌است.

آموزش و پرورش استان بوشهر در این اطلاعیه یادآورشده بود: این دانش آموز در این مدت با استفاده از تلفن همراهی که مدیر مدرسه با هزینه شخصی در فروردین ماه ۹۹ به وی اهدا کرده بود تا آخرین ساعت روز حادثه در سامانه شاد به صورت فعال و در کلاس‌های درس مجازی آنلاین شرکت داشته‌است.

آموزش و پرورش بوشهر در اطلاعیه خود آورده است: همه مستندات اعم از فایل‌های صوتی، تصویری، تکلیف و تمرین‌های درسی دانش‌آموز در گروه درسی موجود است.

براساس اطلاعیه آموزش و پرورش بوشهر، این دانش‌آموز جزو خانواده‌های بی بضاعت و کم برخوردار بوده که در سال‌های تحصیلی به صورت مکرر مورد حمایت مدرسه و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه قرار گرفته‌است و خانواده نامبرده این موضوع را تائید می‌کنند.

روز گذشته خبری مبنی بر خودکشی دانش آموز ۱۱ ساله دیری به دلیل نداشتن تلفن همراه در فضای مجازی استان بوشهر منتشر شد.

۱ نظر
  1. ریشه کن

    خدا ریشه ظلم ظالمان و اونهایی که باعث شدند مردم به دلیل اینکه سفره های خودشان رنگین تر شود و مردم تا این حد فقیر شوند بکند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.