جهش قیمت بیت‌کوین با تصویب ETF؟

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند تایید ETF بیت‌کوین می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، برخی از کارشناسان مالی عقیده دارند قیمت رمزارزها تنها با گمانه‌زنی سرمایه‌گذاران هدایت می‌شود و در چند سال گذشته پیشنهاد کردند ابزاری مانند اسناد خزانه با درآمد ثابت که هیچ ارتباطی با رمزارزها ندارد، منتشر شود.

صندوق‌های بازنشستگی عمومی، برنامه‌های بازنشستگی، صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تنها می‌توانند در طبقه دارایی‌های خاص سرمایه‌گذاری کنند. محدودیت‌های سرمایه‌گذاری ناشی از مقررات کلاس صندوق، آیین‌نامه صندوق و ارزیابی ریسک مدیر صندوق است.

مدیر صندوق یک شرکت یک شخص ثالث است که به‌عنوان واسطه بین مدیر شرکت و سرمایه‌گذاران عمل می‌کند و دارایی‌های مرتبط با کلاس شرکت را بررسی و توزیع می‌کند. گاهی مدیر شرکت ممکن است حکم کند که یک ابزار سرمایه‌گذاری ریسک زیادی دارد و سرمایه‌گذاری در این ابزار محدود یا ممنوع شود.

مدیران جهانی صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا ۳۰ تا ۶۰ درصد دارایی شرکت را در صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

طی سال‌های اخیر دارایی تحت مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری به رقم بالای ۱۰۰ تریلیون دلار رسیده و حدود ۵۰ درصد این رقم در آمریکای شمالی قرار دارد اما به گزارش رویترز بیش از نیمی از اوراق قرضه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اروپا با بازدهی منفی معامله می‌شود. این اوراق شامل ۷/۷ تریلیون دلار بدهی دولت می‌شود که به جای آن اوراق قرضه منتشر شده است.

همچنین فایننشال تایمز گزارش داده که ارزش بدهی جهانی با بازده منفی از ۱۶/۵ تریلیون دلار فراتر رفته است.

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین

با توجه به منفی بودن بازدهی بسیاری از اوراق دولتی در اروپا و گاهی آمریکا تعجبی ندارد که سرمایه‌گذاران به بازارهای موازی وارد شوند. هرچند بعید به نظر می‌رسد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا افراد حقیقی تمام دارایی خود را در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند. به نظر می‌رسد بخش کوچکی از دارایی در رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌شود اما به این دلیل که سود رمزارزها زیاد است می‌تواند راهی جایگزین برای عبور از بحران مالی باشد.

در نتیجه تصویب EFT بیت‌کوین توسط کمیسیون و بورس اوراق بهادار ایالات متحده، راه را برای موج وسیعی از سرمایه که از سرمایه‌گذاری در رمزارزها توسط مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری محروم هستند، باز می‌کند.

براساس گزارش رسانه‌ها ارزش محصولات جهانی کالاهای قابل مبادله به ۲۶۳ میلیارد دلار می‌رسد. با توجه به این مبلغ می‌توان حدس زد که دارایی تقریبی صندوق‌های سرمایه‌گذاری که به صورت احتمالی در ETF بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است.

کارشناسان عقیده دارند چنین سرمایه‌ای می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به بالای ۶۵ هزا دلار برساند.

این مطلب را هم بخوانید: فروش سهام عدالت یا بلوکه شدن آن توسط بورس؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.