درخشش یک فیلم دیگر در ونیز/ حضار ۶ دقیقه‌ تشویق کردند

سرانجام انتظارها به سر رسید و فیلم «تل ماسه» که بازسازی فیلمی علمی تخیلی به همین نام است، در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و بازیگران مشهورش روی فرش قرمز رفتند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، شرکت برادران وارنر فیلم «تل‌ماسه» را جمعه شب در هفتاد و هشتمین فستیوال فیلم ونیز به نمایش گذاشت و ستارگان آن در پیش‌نمایش فیلم مورد تجلیل قرار گرفتند.

خاویر باردم، زندایا، استلان اسکارسگارد، اسکار آیزک، تیموتی شالامه، چن چنگ و جاش برولین همگی به خاطر پاندمی ماسک داشتند، حتی با وجود اینکه کل فیلم ۱۵۵ دقیقه‌ای را داخل سالن تماشا کردند.

بعد از اینکه چراغ‌ها دوباره روشن شدند، شالامه و کارگردان دنی ویلنوو با یک تشویق ایستاده ۶ دقیقه‌ای مواجه شدند که تا اینجا طولانی‌ترین تشویق فستیوال ونیز امسال بود. همچنین حضار بیرون سالن نام تیموتی را بلند صدا می‌کردند.

شالامه چهره اصلی رخداد جمعه شب بود و حدود ۱۵ دقیقه را صرف بالا و پایین رفتن روی فرش قرمز کرد. این بازیگر ۲۵ ساله با مخاطبان، بازیگران و حتی توبی امریک رییس هیات مدیره برادران وارنر صحبت کرد.

«تل‌ماسه» با بودجه عظیم ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده و ریسکی بزرگ برای برادران وارنر است که دستور ساخت آن را پیش از ضربه بزرگ پاندمی داده بود.

در نهایت سال گذشته، این استودیو تصمیم گرفت تمام فیلم‌های ۲۰۲۱ خود را به صورت همزمان در سینماها و در سرویس استریمینگ اچ‌بی‌او مکس پخش کند.

در «تل‌ماسه» شالامه نقش شخصیت پل آتریدس را بازی می‌کند، یک دوک در یک جامعه علمی‌تخیلی آینده‌نگر که نخستین بار در رمان سال ۱۹۶۵ نوشته فرنک هربرت خلق شد.

ویلنوو در یک کنفرانس خبری که جمعه پیش از نمایش فیلم برگزار شد از مخاطبان خواست فیلمش را در سینماها تماشا کنند.

او گفت: «وقتی این فیلم را روی پرده بزرگ تماشا می‌کنید، تبدیل به یک تجربه فیزیکی می‌شود. سعی کردیم آن را طوری طراحی کنیم که تا حد ممکن غوطه‌ور کننده باشد.»

این فیلم با نقدهای متفاوتی روبه رو شده و منتقد «ورایتی» با زیرسوال بردن روند روایت داستان در فیلم به این بخش ۲ ستاره داده و برای ساخت جهان داستانی‌اش به آن ۵ ستاره داده است و نوشته: «تل‌ماسه» تماشایی و جذاب است … تا اینکه دیگر نیست.

از سوی دیگر منتقد «ایندی‌وایر» فیلم را یک «ناامیدی عظیم» خوانده و منتقد «ونتی فر» نوشته امیدش برای اینکه فیلم ویلنوو از نسخه ساخته شده توسط دیوید لینچ بهتر باشد برآورده نشده است.

در همین حال تیموتی شالامه ابراز امیدورای کرده که فیلم قسمت دومی هم داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.