کنعانی‌زادگان: نه تخفیف دادم نه رضایت؛ استقلالی‌ها کامل پولم را دادند

محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس گفت: من نمی‌دانم شجاع چه تصمیمی می‌گیرد ولی طبیعی است که بازیکنان تیم قهرمان و تیمی که به فینال آسیا رسیده پیشنهادات مالی خوبی داشته باشند. اتفاقاً ما با هم خیلی چفت شدیم و هماهنگیم؛ واقعاً حیف است شجاع از پرسپولیس برود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبر ورزشی، پرسپولیس در اکثر بازی‌های این فصل با زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی به میدان رفت و این دو بازیکن عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند، به خصوص در لیگ قهرمانان به طوری که در شروع مجدد این بازی‌ها پرسپولیس فقط دو گل دریافت کرد که هر دو گل از روی نقطه پنالتی بود. امروز فرصتی دست داد تا با محمدحسین کنعانی‌زادگان که به تازگی از اردوی تیم ملی به تهران برگشته گفت‌وگویی انجام دهیم.

از اردوی تیم ملی و بازی مقابل ازبکستان شروع کنیم.

به نظرم اردوی بسیار خوبی بود و بعد از مدت‌ها توانستیم در کنار بچه‌ها تمرین کنیم و دیدار مقابل ازبکستان هم بازی خوبی بود و نیاز داریم از این اردوها و بازی‌ها بیشتر برگزار کنیم تا به امید خدا همه دست به دست هم دهیم و تیم ملی را به جام جهانی‌ ببریم.

کار کردن با اسکوچیچ چطور بود؟

خیلی خوب بود. با اینکه اولین اردوی تیم ملی با کادر جدید بود ولی اتحاد و هماهنگی خوبی بین بچه‌ها شکل گرفت و این موضوع قطعاً در آینده به ما کمک خواهد کرد. شاید باورتان نشود ولی هر وقت اسکوچیچ را می‌دیدیم او در حال کار کردن بود و تیم‌ها را آنالیز یا برنامه‌های تمرینی را تنظیم می‌کرد. در مجموع فکر می‌کنم می‌توانیم با کمک یکدیگر نتایج خوبی بگیریم و موفق شویم.

برسیم به پرسپولیس که اصلاً حال و روز خوبی ندارد!

بله متأسفانه اوضاع تیم خوب نیست. ما با کلی زحمت به فینال آسیا رسیدیم ولی هیچ کس به فکر پرسپولیس نیست و از تیم حمایت نمی‌کند. ما نماینده ایران در فینال آسیا هستیم و اگر افتخاری به دست بیاید برای همه مردم ایران است. می‌دانیم باشگاه کلی بدهی دارد و اوضاع مالی اصلاً خوب نیست فقط امیدوارم مشکلات حل شود و این تیم زمین نخورد، چون چشم و دلخوشی ۴٠ میلیون آدم به این تیم است.

هواداران خیلی نگرانند و از جدایی بازیکنان می‌ترسند.

حق دارند نگران تیم‌شان باشند، کل بازیکنان پرسپولیس هم نگرانند. بچه‌ها هم یکسری مطالبات دارند و طبیعی است که نگران آینده خود باشند. امیدوارم به داد پرسپولیس برسند چون واقعاً تیم ما مظلوم است.

این روزها بحث جدایی شجاع خیلی جدی است؛ در اردوی تیم ملی حرفی از جدایی نزد؟

من نمی‌دانم شجاع چه تصمیمی می‌گیرد ولی طبیعی است که بازیکنان تیم قهرمان و تیمی که به فینال آسیا رسیده پیشنهادات مالی خوبی داشته باشند، شجاع هم همین‌طور است. او یکی از بهترین‌های پرسپولیس است و اتفاقاً ما با هم خیلی چفت شدیم و هماهنگیم؛ واقعاً حیف است شجاع از پرسپولیس برود.

برنامه خودت برای فصل آینده چیست؟

آنقدر خسته‌ام که می‌خواهم چند روز فقط استراحت کنم و در کنار خانواده باشم. واقعیت این است نمی‌خواهم هواداران را نگران کنم، پیشنهاد دارم ولی ابتدا باید با باشگاه صحبت کنم. پوشیدن پیراهن پرسپولیس و بازی برای هواداران این تیم افتخار بزرگی است، تکلیفم طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

در این مدت اتفاقاتی هم رخ داد که بازیکنان مقابل هواداران قرار گرفتند! حتماً خودت هم این موضوع را حس کردی.

بله متوجه این موضوع شدم ولی واقعیت چیز دیگری است و ما بازیکنان پرسپولیس همیشه با جان و دل برای این تیم و هوادارانش بازی می‌کنیم. هواداران بدانند و به شیطنت یک عده گوش ندهند. آنها فقط دنبال دیده شدن هستند. ما بازیکنان همیشه همراه و کنار هواداران هستیم و نه مقابلشان و آنها نباید در این موضوع شک کنند. شاید باورتان نشود ولی ما هم جزو همین مردمیم؛ وقتی آنها ناراحت می‌شوند ما هم غمگینیم به خصوص اینکه همه در این روزها مشکلات مالی دارند و اوضاع خوب نیست. چند وقت قبل یکی از هواداران جلوی فرودگاه جلویم را گرفت و گفت اوضاع مالی خوبی ندارم ولی حاضرم موتورم را بفروشم و به پرسپولیس کمک کنم. شاید باورتان نشود بعد از دیدن گریه‌های این هوادار بغضم گرفت و اشکم درآمد.

یک مقدار هم در مورد لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنیم.

واقعاً شرایط سخت بود. کرونا و دوری از خانواده و فاصله کم بازی‌ها و نداشتن ریکاوری مناسب باعث شد کار واقعاً دشوار شود. از روز اول آقایحیی به ما گفت با تمام وجود فقط با هدف فینالیست شدن وارد بازی‌ها می‌شویم و خدا را شکر بچه‌ها با جان و دل کار کردند و به هدفمان رسیدیم. از حق نگذریم انرژی مثبت هواداران قوت قلبی برای ما بود و به نظرم دعای ۴٠ میلیون پرسپولیسی ما را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد.

خط دفاعی پرسپولیس هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

اینکه ما کم گل خوردیم و عملکرد دفاعی خوب بود به خاطر مشارکت کل تیم در دفاع بود و بچه‌ها در سخت‌ترین شرایط هر چه داشتند برای موفقیت تیم گذاشتند. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و بتوانیم جام قهرمانی آسیا را به ایران بیاوریم.

سخت‌ترین مهاجمی که جلویش در این تورنمنت قرار گرفتی کدام بازیکن بود؟

واقعاً نمی‌شود از یک بازیکن گفت چون همه تیم‌های آسیایی خط حمله قدرتمندی داشتند و کلاً خرج زیادی برای جذب بازیکنان هجومی می‌کنند. واقعاً قرار گرفتن مقابل چنین مهاجمان چند میلیون دلاری سخت بود ولی ما شایستگی خودمان را نشان دادیم و ثابت کردیم این موفقیت‌ها اتفاقی نیست. اگر هم بخواهم واقعاً از بهترین مهاجمان آسیا اسم بیاورم باید مهاجمان تیم خودمان مثل عیسی، وحید، عبدی یا آرمان را بگویم که خیلی خوب کار کردند و عالی بودند.

در مورد محرومیت عیسی چه نظری داری؟

همه می‌دانند عیسی بدون قصد و بدون اینکه بخواهد به کسی توهین کند آن خوشحالی را انجام داد، امیدوارم زودتر بخشیده شود و به فینال برسد.

در مورد پنالتی مقابل النصر هم صحبت کن.

خب روحیه خوبی داشتم که پنالتی اول را بزنم، انصافاً هم پنالتی اول واقعاً سخت است به خصوص اینکه گلر آنها بسیار باتجربه بود و در لیورپول بازی کرده بود. خدا را شکر توپم را گل کردم و خوشحالی معروفم را انجام دادم تا روحیه تیم بالا برود.

باز هم پنالتی می‌زنی؟

بله مشکلی ندارم و اگر کادر فنی بخواهد در مسابقات لیگ هم پنالتی می‌زنم.

اگر قهرمان آسیا شوید خوشحالی خاصی انجام می‌دهی؟

بله حتماً خوشحالی ویژه‌ای انجام می‌دهم ولی هنوز به جزئیاتش فکر نکردم. امیدوارم بعد از بازی فینال همه مردم ایران خوشحال باشند.

در مورد طلبت از باشگاه استقلال و درخواست هواداران پرسپولیس هم صحبت کن.

خیلی خوب شد این موضوع را مطرح کردید. من کلی پیام داشتم که تحت هیچ شرایطی به استقلال رضایت ندهم و بعد از آن هم یکسری انتقاد کردند که چرا رضایت دادم در حالی که اصلاً نه تخفیف دادم و نه رضایت. طبق قانون باشگاه استقلال اگر کل طلبم را می‌داد پرونده خود به خود بدون نیاز به رضایت من بسته می‌شد و باشگاه استقلال هم دقیقاً همین کار را انجام داد و بدون یک ریال تخفیف از سوی من پولم را به حسابم ریخت و پرونده بسته شد. خواستم به هواداران توضیح دهم که طبق خواسته آنها من نه طلبم را بخشیدم و نه تخفیفی به استقلالی‌ها دادم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.