آمار جهانی کرونا پنجشنبه ۲۲ مهر

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته تقریبا ۱۰۰ هزار نفر در کشور آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین یک هزار و ۸۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۲۳۹ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۲۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۸۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۱۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۲۱۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۹۹ هزار و ۷۷۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۲۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۳۹ هزار و ۷۷۸ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۹ هزار و ۱۸۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۷۳۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۵۱ هزار و ۴۶۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷ هزار و ۸۵۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۴۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۰۱ هزار و ۶۴۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۸ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۸۳، ۷ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۶۸۱، ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۲۲۳، ۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۹ و ۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۸۳ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۵۳ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۲۰۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۴۵۲، ۳۳ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۷۰۹ و ۲۰ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۶۷ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.