میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱ برای کارکنان اعلام شد

در جریان تدوین لایحه بودجه سال آینده، افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ علی الحساب به‌طور متوسط ۱۰ درصد اعلام شده است،

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته بخشنامه بودجه کل کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برآورد بودجه سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

ضوابط و پیوست‌های بخشنامه بودجه که به تازگی اعلام و ابلاغ شده است، در بخش اعتبارات هزینه‌ای نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند افزایش ضریب ریالی حقوقی را علی‌الحساب به طور متوسط ۱۰ درصد لحاظ کنند. بر اساس این ضوابط رقم قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز علی الحساب به طور متوسط ۱۰ درصد تعیین شده که رقم نهایی آن نیز به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

در حالی افزایش حقوق کارکنان متوسط ۱۰ درصد اعلام شده که چندی پیش در بخشنامه مربوط به شرکت‌های دولتی بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت اعلام شده بود که این گروه افزایش ضریب ریالی حقوق را علی‌الحساب ۱۰ درصد در نظر بگیرند و تاکیدی بر عبارت «متوسط» نبوده است.

در هر صورت حقوق یکی از چالشی‌ترین بحث‌های بین دولت و مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه در سال‌های گذشته بوده و با توجه به این که باید حقوق متناسب با تورم تعیین شود این‌که تا چه اندازه متوسط ۱۰ درصدی مورد قبول مجلس قرار خواهد گرفت موضوعی است که می‌تواند در جریان ارائه بودجه به مجلس قابل توجه باشد.

3 نظر
  1. حسین شمسی

    بی انصاف حقوق کارمند باید به میزان تورم افزایش یابد و گرنه ظلم است

  2. حسین

    آیا تورم هم ده درصد میباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. یوسف صحرایی

    میزاشتین مثل قیمت بنزین یکدفعه میکردین تو پاچه مردم.هر روز 10 درصد به مواد خوراکی اضافه میشه /راستی خودرو را هم سالی ده درصد گران میکنید.خدا براتان نسازه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.