رمزارزها تحریم‌های آمریکا را کم‌اثر می‌کند؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی از تاثیر رمز‌ارها بر تحریم‌ها نوشت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که رمزارزها می‌توانند اثرگذاری تحریم‌های آمریکا را کم کنند. این گزارش با بررسی شش ماهه تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مشکوک به استفاده غیرقانونی از رمزارزها پرداخته است. در این گزارش به این نکته اشاره شده که ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های جایگزین پرداخت و راه جدیدی برای پنهان کردن معاملات فرامرزی هستند که می‌تواند اثرگذاری تحریم‌های آمریکا را کم کنند.

رمزارزها می‌توانند نقش جهانی دلار را کمرنگ کنند

در گزارش وزارت خزانه‌داری آمده است: « این تکنولوژی‌ها فرصت‌های بدی به بازیگران برای انتقال پول خارج از سیستم مالی دلاری سنتی می‌دهد. و ممکن است توسط رقبا برای ایجاد یک سیستم پرداخت و نظامی مالی جدید مورد استفاده قرار بگیرد تا نقش جهانی دلار را کمرنگ کند.»

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، آمریکا در حال حاضر به بهانه تروریسم و اقدامات ضد بشردوستانه بیش از ۹۰۰۰ تحریم علیه کشورهای مختلف وضع کرده که بیشترین آنها علیه ایران و کره‌شمالی است. بر اساس برخی گزارش‌ها، بسیاری از کشورهای تحت تحریم آمریکا از رمزارزها برای مبادلات تجاری با کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

این گزارش توصیه می‌کند که دولتمردان باید دانش نهادی خود را در خصوص رمزارزها و استفاده از آنها تقویت کنند. این گزارش همچنین توصیه می‌کند که آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا بهتر است ارتباط خود را با سازمان‌های صنعتی، نهادهای مالی و دیگر نهادهای فعال در حوزه رمزارز بهبود ببخشد.

در این گزارش آمده است: « ایالات متحده با جهانی مواجه است که پیوسته از نظر نوآوری‌های مالی در حال تغییر است. فعالیت‌های اقتصادی جهانی در حال انتقال است و چالش‌های جدید ژئوپلیتیک در حال بازتعریف قدرت اقتصادی هستند. قدرتی که می‌تواند برای حمایت از اهداف امنیت ملی مورد استفاده قرار بگیرد. این انتقال با تهدیدهای جدید و نوظهوری همراه شده که ممکن است ابزار تحریم را در سیاست آمریکا کم اثر کند. برای مقابله موثر با این تغییرات، خزانه‌داری باید سیاست‌های تحریمی و چارچوب عملیاتی خود را مدرن و سازگار کند. »

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.