ترک تحصیل دانشجویان دانشگاه شریف به خاطر بی‌پولی!

تودیع و معارفه رئیس قدیم و جدید دانشگاه شریف، حواشی جالبی را در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، حسام آرماندهی، فعال رسانه‌ای در صفخه شخصی خود در توئیتر نوشت: دانشگاه شریف ۵۵ سال پیش با الگوبرداری از MIT شکل گرفت. امروز تقریباً تعدادی برابر دانشجوی در حال تحصیل دارند. شریف با بودجه ۱۴٬۵ میلیون دلار و MIT با بودجه ۳٬۵ «میلیارد» دلار! یعنی ۲۵۵ برابر شریف. همین برای فرار استعدادها کافی نیست؟ امروز مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه بود.

دکتر فتوحی یکی از بی‌پول‌ترین دوران دانشگاه شریف رو پشت سر گذروند. یادمه جلسه‌ای بودم که میزبان جلسه تلفنی را جواب داد. گویا دانشگاه برای پرداخت حقوق لنگ ۱۰ میلیارد تومان بود و دکتر فتوحی پیگیر به هر دری می‌زد. امروز در مراسم تودیع نقل بود که او رئیسی برای همه‌ی سلیقه‌ها بود.

در مورد عکس به ترتیب از راست؛ دکتر صالحی (۶۸ تا ۷۲) دکتر جلیلی (۱۴۰۰-) دکتر فتوحی (۹۳ تا ۱۴۰۰) دکتر سهراب‌پور (۷۶-۸۹) دکتر روستا آزاد (۸۹-۹۳) رؤسای اخیر دانشگاه شریف هستند.

این هم می‌نویسم که یادمون باشه متأسفانه دو سالی رو گذروندیم که دانشجویانی به خاطر بسته بودن سایت‌های دانشگاه و نداشتن پول برای خرید لپ‌تاپ و تحصیل از راه دور در دوران کرونا، ترک تحصیل می‌کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.