گریپ‌فروت را به عادات غذایی خود اضافه کنید

گریپ‌فروت، منبع غنی ویتامین‌ C و فلانوئیدهاست که این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از پیری زودرس سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. فیبرها دیگر ترکیبات مفید در این میوه هستند که کلسترول خون و خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش‌ تازه‌نیوز، جالب است بدانید که حتی هسته‌های گریپ‌فوروت نیز ارزشمند است و به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن این میوه اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از:

۱. محافظت از قلب

مقدار فراوان پتاسیم، فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌های گریپ‌فروت باعث شده تا این میوه در کاهش زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی موثر باشد. در واقع، خوردن گریپ‌فروت فشار خون همچنین کلسترول بد خون را پایین می‌آورد که راهکار طبیعی برای محافظت از سلامت قلب است. وجود فلاونوئیدها به‌عنوان ترکیبات آنتی‌اکسیدانی نیز مفید است و از اختلالات عروقی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. حفظ شادابی پوست

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی گریپ‌فروت با رادیکال‌های‌ آزاد و پیری سلولی مقابله می‌کند. همچنین در بهبود التهابات پوست و جراحت‌ها نیز موثر است. خوردن گریپ‌فروت باعث پاکسازی لایه‌های زیرین پوست و بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود. علاوه بر میوه گریپ‌فروت، هسته‌ها، پوست و اسانس این میوه نیز برای سلامت پوست کاربرد دارد.

۳. بهبود عملکرد کبد

گریپ‌فروت نیز همانند دیگر مرکبات منبع غنی از ویتامینC و آب است که برای عملکرد مطلوب اندام‌ها ضروری است. این میوه خاصیت دیورتیک دارد و در رژیم‌های لاغری توصیه می‌شود زیرا دفع چربی‌ها و مواد زائد را تسهیل می‌کند و باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود.

۴. تقویت ایمنی بدن

در کنار ویتامینC  و دیگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی گریپ‌فروت که به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند، عصاره دانه‌های این میوه نیز برای مقابله با سرماخوردگی، خستگی مزمن، سرفه و دیگر بیماری‌های فصل سرما کاربرد دارد. افزودن چند قطره اسانس دانه‌های گریپ‌فروت به یک لیوان آب و نوشیدن آن طی روز برای این منظور مفید است.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.