پیش بینی‌های بودجه ۱۴۰۱؛ از درآمد نفتی تا حقوق کارمندان

دولت فردا لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس می‌برد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، دولت فردا لایحه بودجه سال آینده را به مجلس می‌برد، سقف بودجه سال آینده در حدود ۱۲۵۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است. جزئیات بیشتر از تصمیم دولت برای بودجه سال آینده در ادامه می‌آید.

درآمد نفتی در بودجه ۱۴۰۱

یکی از مهم‌ترین آمارهای که هر ساله در لایحه بودجه اهمیت دارد، پیش‌بینی دولت از درآمد نفتی کشور است. یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده درآمد دولت از محل فروش نفت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و درآمد مالیاتی هم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

فروش اوراق مالی در بودجه ۱۴۰۱

دولت سیزدهم برای سال آینده ۸۸ هزار میلیارد تومان برای فروش اوراق مالی در نظر گرفت. این یعنی دولت تصمیم دارد نه تنها سقف اوراق را افزایش ندهد، بلکه سایر منابع بودجه از جمله درآمدهای نفتی را صرف بازپرداخت اوراق کند.

افزایش حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۱

افزایش حقوق‌ها کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ در یک بازه شش تا ۲۸ درصدی انجام می‌شود که متوسط آن را ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند. حداقل بگیران برای سال آینده حدود یک میلیون تومان افزایش حقوق دارند.

همچنین گویا یکی از پیشنهادات مطرح شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش سن بازنشستگی کارکنان دولت است. بر این اساس قرار است سن بازنشستگی برخی از کارمندان حداقل دو سال افزایش پیدا کند.

وام ازدواج در بودجه ۱۴۰۱

اولین گمانه‌زنی‌ها از بودجه سال ۱۴۰۱ می‌گوید مبلغ وام ازدواج حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.