بازنده اصلی بودجه ۱۴۰۱ کیست؟

بودجه سال آینده مردم را در تنگناهای اقتصادی قرار خواهد داد؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، بودجه ۱۴۰۱ در حالی بسته شده که کلیدواژه اصلی آن انقباض است. در واقع بودجه انقباضی.

دولت قرار است سن بازنشستگی را بیشتر کند، توزیع از ۴۲۰۰ تومانی را پایان دهد، مبلغ یارانه نقدی را بیشتر نکند، مشترکان پرمصرف آب را جریمه کند، فشارهای مالیاتی را بیشتر کند، عوارض خروج از کشور را افزایش دهد، معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان را مشروط به پیمان‌سپاری ارزی کند، حقوق کارکنان را بیشتر از ۱۰ درصد افزایش ندهد و بودجه قابل توجهی را هم برای طرح‌های عمرانی لحاظ نکند.

همه این جملات تنها یک معنا دارد، همان انقباض و این یعنی افزایش سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی برای مردم.

بیشتر بخوانید:

 

۱ نظر
  1. ا.غ

    را موفقیت اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد است چون نیروهای متقاضی بازنشستگی پیش از موعد از کار فارغ و راحت شده و به خانواده و نوه و نتیجه ها بهتر رسیدگی خواهند نمود و نیروهای جوان به جای آن ها شرایط اشتغال به کارشان فراهم خواهد شد که بیمه پردازان جدید خواهند بود لذا افزایش 2 سال سنوات کار بسیار اشتباه است و مردم هم رضایت به آن ندارند مردم همان کسانی هستند که به عنوان ولی نعمتان نامبرده می شوند.راه کارهای اقتصادی مناسب تر جهت تقویت صندوق تامین اجتماعی باید بررسی، پیگیری و اقدام نمایند،ان شاءالله جامعه ای پویا و سرافرازی مردم و مسئولین با تصمیم درست اقتصادی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.