میانجی‌گری امارات؛ از دوستی با اسرائیل تا اتحاد با واشنگتن!

امارات متحده عربی تلاش دارد تا بین آمریکا، اسرائیل و ایران میانجیگری کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، ماکمان امارات متحده عربی بر نقش آفرینی منطقه ای و جهانی خود افزوده اند و تلاش می کنند با هزینه های سرسام آور این کشور ذره ای اما ثروتمند را به عنوان وزنه ای در خاورمیانه و حتی جهان نمایش دهند پس از دخالت های سیاسی در امور منطقه و شکست های پی در پی در یمن، سوریه و در مقابل قطر اکنون امارات تلاش دارد با حربه کسب عضویت غیردائم در شورای امنیت گام هایی فراتر از تصور و غیرعملی را دنبال کند.

رویترز نوشت، امارات بین آمریکا، اسرائیل و ایران میانجیگری می کند. امارات متحده عربی در حال گذراندن یک روند دیپلماتیک بین متحد ابرقدرتش واشنگتن، دوست جدیدش اسرائیل و دشمن قدیمی این کشور یعنی ایران است.

امارات به دنبال اجتناب از یک درگیری منطقه‌ای پرهزینه است که می‌تواند جاه‌طلبی‌های تجاری و گردشگری این کشور را به سرعت نابود کند.

طبق این گزارش، ابوظبی این هفته میزبان نخست وزیر اسراییل است و هیاتی از ایالات متحده را پذیرا خواهد شد که به دنبال هشدار به شرکت های اماراتی در مورد تبعیت از تحریم ها علیه ایران به دلیل فعالیت های هسته ای این کشور هستند.

این امیرنشین خلیج فارسی هفته گذشته نیز یک مقام ارشد را به منظور بهبود روابط و مهار تنش ها به تهران اعزام کرد. به گفته مقامات اماراتی، تحلیلگران و دیپلمات های منطقه ای، چرخش دیپلماسی نشان دهنده تغییر رویکرد سیاست خارجی امارات است، اماراتی که پس از وارد شدن به یک سری درگیری های مخرب و ناکام در دهه گذشته از یمن گرفته تا لیبی، از ماجراجویی نظامی عقب نشینی می کند و به سوی تعامل و سیاست نرم و دیپلماتیک روی می آورد.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.