روش‌های درست پاک کردن انواع لاک ناخن

با محصولات مناسب و کمی حوصله می‌توان این لایه‌های فوق العاده مقاوم را به راحتی از روی ناخن محو کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، امروزه لاک‌های متنوعی در بازار لوازم آرایشی وجود دارند که توجه همگان را به خود جلب کرده‌اند: لاک‌های پُرزرق و برقی که بافتی ضخیم دارند یا لاک‌هایی که دانه‌های براق شنی یا پولکی در آن‌ها به چشم می‌خورند، طرفداران بسیاری دارند. محصولات جدید مانیکور که بسیاری از بانوان علاقه خاصی به آن‌ها دارند، این روزها بسیار رایج هستند. اما مشکل اینجا است که گاهی اوقات پاک کردن این محصولات جدید از روی ناخن دشواری‌های خاص خودش را به همراه دارد.

از آسیب رساندن به ناخن‌ها جداً خودداری کنید

خطر این نوع محصولات این است که شما را وسوسه می‌کنند تا به‌جای استفاده از حلال‌ها، اجازه دهید تا مانیکورتان کم‌کم ترک بخورد و در نتیجه به سلامت ناخن‌های شما آسیب برساند. دقیقاً همانند لاک‌های سنتی قدیم. اگر از لاک‌های ژله‌ای حجیم و بافت‌دار جدید استفاده می‌کنید، در صورت امکان، ناخن‌های خود را هر دو تا سه روز یکبار پاک کنید تا از رشد باکتری‌ها و کدر شدن رنگ ناخن‌ها جلوگیری نمایید.

حلالی مناسب انتخاب کنید

از حلال‌های بدون استون کمک بگیرید تا به ناخن‌ها کم‌ترین آسیب ممکن وارد شود. اما اگر با این حلال‌ها به نتیجه نرسیدید، نگران نباشید چون از قدیم گفته‌اند که برای هر دردی، درمانی وجود دارد!

ناخن‌‌کارها یا همان مانیکوریست‌های حرفه‌ای استفاده از حلال با استون را برای از بین بردن لاک‌های براقِ بسیار مقاوم توصیه می‌کنند. پولک‌ها و سایر اجسام رنگی که در لاک موجود هستند، آنچنان به ناخن می‌چسبند که برای از بین بردن آنها قطعاً به محصولی کمی قوی‌تر نیاز خواهید داشت.

اجازه دهید تا حلال روی ناخن استراحت کند

ایده‌آل آن است که چندین پَد پنبه‌ای را با حلال آغشته کنید و هر پَد را به مدت پانزده دقیقه روی ناخن بگذارید. لاک به آرامی حل می‌شود و تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که با کمی فشار آن‌ را بکشید تا از سطح ناخن جدا شود.

در مورد لاک‌های بسیار مقاوم، می‌توانید ناخن‌ها را با تکه‌ای پنبه آغشته به استون خیس کنید و سپس یک لایه‌ فویل آلومینیوم روی ناخن بکشید و آن ‌را به گونه‌ای دور انگشت‌ها بپیچانید که فویل، جلوی تبخیر استون را بگیرد و شرایط برای حل شدن لاک مات یا براق ژله‌ای مهیا شود. توجه کنید که انگشتان شما باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند.

پاک کردن لاک ناخن با فویل
اما برای افراد خبره، این روش همان روش حذف لاک‌های نیمه دائمی است که شامل گرم کردن حلال با استفاده از فویل آلومینیومی برای انحلال کامل لاک است. در ادامه زمان نور و گرمادهی کمی کوتاهتر خواهد شد، یعنی حدوداً ۵ تا ۱۰ دقیقه کفایت خواهد کرد. جالب است بدانید که در سالن‌های آرایشی نیز، عموماً ناخن‌‌کارها برای پاک کردن لاک ناخن ژله‌ای به همین روش متوسل می‌شوند.

آخرین آثار به‌جا مانده را نیز صیقل دهید

اگر با وجود تمام تلاشی که برای پاک‌سازی لاک انجام داده‌اید هنوز مقداری پولک یا زرق و برق به ناخن‌ها چسبیده ‌است، توصیه می‌کنیم که سطح آن‌ها به آرامی و بادقت زیاد، سوهان بکشید.

مراقب ناخن‌های خود باشید

پس از اعمال این روش پاک‌سازی که تا حدی تهاجمی محسوب می‌شود و قطعاً به سطح ناخن‌ها آسیب می‌رساند، پیشنهاد می‌کنیم که، قبل از استفاده از لاک مجدد، اجازه دهید تا ناخن‌ها چند روز استراحت کنند. و تا حد امکان از یک کرم یا روغن مغذی برای تقویت سطح ناخن‌ها کمک بگیرید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.