اخبار مهم برای بورس امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بازار سهام امروز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص بورس روز گذشته هفت هزار و ۵۸۲ واحد نزول کرد و به محدوده یک میلیون و ۲۷۴ واحد رسید.

رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه فنلاند می‌گوید: آن کسی که نقض برجام کرد آمریکایی‌ها بودند و آنهایی هم که به تعهدات خود عمل نکردند اروپایی‌ها بودند. ما اعلام کردیم در صورت لغو تحریم‌ها زمینه برای توافق آماده است و ایران نشان داده که به تعهدات خود پایبند است اما اقتصاد کشورمان را منتظر برجام نمی‌گذاریم.

اکونومیست در گزارشی نوشت: اکنون «زمان شکست» یا عبور ایران از «نقطه بی‌بازگشت» به کمتر از یک ماه کاهش یافته است، یعنی بسیار کوتاه‌تر از یک سالی که در برجام تثبیت شده بود. از این روست که آمریکا تاکید می‌کند مذاکرات در حال ورود به لحظه «پایان بازی» است؛ اگر توافقی به زودی منعقد نشود، ارزش خود را از دست خواهد داد. از طرف دیگر هرچه مذاکرات بیشتر به طول بیانجامد، محدودیت‌های برنامه ایران بر اساس «بندهای غروب آفتاب» برجام زودتر منقضی می‌شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید: می‌توان مرحله کنونی را مرحله پایانی نامید. راه درازی طی شده و پیش نویس نهایی تهیه شده است. این مبنایی است که می توان مذاکرات را در زمان نسبتا کوتاهی به نتیجه رساند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه هشتمین دور مذاکرات وین روز سه‌شنبه (۱۹ بهمن) از سرگرفته می‌شود. در این بیانیه آمده است: در پی وقفه ای کوتاه، هشتمین دور مذاکرات در وین در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سه‌شنبه از سر گرفته می‌شود.

این بیانیه می افزاید: شرکت کنندگان پس از رایزنی در پایتخت ها با دولت های متبوع خود، به بحث در مورد چشم انداز بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و موثر توافق از سوی همه طرف ها ادامه خواهند داد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در حوزه رفع تحریم‌ها بخش‌هایی از مطالبات‌مان مورد توجه قرار نگرفته، گفت: با خوش‌بینی، حسن نیت و جدیت به تلاش‌های خود برای رسیدن به توافق خوب و حتی فوری ادامه می‌دهیم.

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نوشت: توافقی که طی آن تحریم‌های شکل‌دهنده فشار حداکثری رفع نشود، موجب شرطی شدن اقتصاد کشور شده و نمی‌تواند مبنای توافق خوب باشد.

همچنین یکی از مهم‌ترین سینگال‌های بورس را می‌توان عرضه اولیه فرابورس دانست. چهارشنبه این هفته سهام شرکت پویا زرکان آق دره با نماد فزر عرضه می‌شود.

این مطالب را هم ببینیدی و بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.