بهترین زمان شستن انواع مو چه زمانی است؟

همه ما چیزهای زیادی درباره سلامتی، تناسب اندام و روال‌های روش‌های از پوست و مو شنیده‌ایم، اما معمولا خیلی زود روال‌های مراقبت از مو را رها می‌کنیم و همان برنامه همیشگی خودمان را ادامه می‌دهیم، هرچند که نباید این‌طور باشد!

به گزارش تازه‌نیوز، آیا راهبرد خاصی برای تعداد دفعات شستن موها با شامپو دارید؟ آیا این کار را هرروز انجام می‌دهید و رطوبت طبیعی موها را از بین می‌برید؟ یا اصلا به شستن موها توجهی ندارید و از اسپری شامپوی خشک استفاده می‌کنید؟ در ادامه با یک برنامه اثربخش برای شستن موها براساس نوع موهای هر فرد آشنا می‌شویم.

یک اصل کلی و مهم 

موهای صاف و نازک باید بیشتر شست‌وشو شوند، درحالی که افراد دارای موهای مجعد و فرفری باید فاصله زمانی بیشتری برای شست‌وشوی موها در نظر بگیرند. تناسب فرمولاسیون شامپو با نوع موها نیز اهمیت خاص خودش را دارد. به‌طور کلی دوری از شامپوهای حاوی پارابن، سولفات و گلوتن ضروری است، مخصوصا اگر کسی پوست حساس یا آلرژی داشته باشد.

موهای صاف و موج‌داری که در محدوده عادی تا خشک قرار می‌گیرند 

افراد دارای موهای صاف و موج‌داری که موهایشان نازک نیست اما در محدود بین عادی تا خشک قرار می‌گیرد، باید ۲ تا ۳ بار در هفته موها را با شامپو شست‌وشو کنند. با توجه به این‌که این نوع از موها معمولا بیشتر در معرض تماس با حرارت، رنگ و رنگ‌های شیمیایی قرار می‌گیرند، شامپوی انتخاب‌شده باید سطح رطوبت موها و پوست سر را به محدوده متعادل برساند. استفاده از محصولات محافظ حرارت هم برای این نوع از موها ضرورت دارد، مخصوصا هنگام استفاده از سشوار.

موهای صاف و نازکی که مستعد چرب شدن هستند 

کسانی که موهای صاف و نازک دارند،‌ می‌توانند موها را یک‌روز در میان یا ۴ روز در هفته بشویند، مخصوصا اگر پوست سرشان چرب باشد. چربی‌های طبیعی پوست سر می‌توانند به‌راحتی موهای صاف و نازک را سنگین کنند و حالت شل و بی‌حالتی به آنها بدهند. اگر شما هم چنین موهایی دارید، باید از شامپوهای غنی‌شده با پروتئین برای استحکام‌بخشی و تقویت انعطاف‌پذیری آنها کمک بگیرید، درحالی که همین شامپوها حجم هر کدام از تارهای مو را هم بیشتر می‌کنند.

موهای مجعد و فرفری که خشک هستند 

موهای مجعد و فرفری برای سالم ماندن و داشتن رطوبت مطلوب به ترکیبات روغنی و مرطوب‌کننده نیاز دارند. اگر محصولات انتخاب‌شده برای این موها حاوی ترکیبات روغنی و مرطوب‌کننده نباشند، سد دفاعی و طبیعی موها به‌راحتی آسیب می‌بیند.  افراد دارای موهای مجعد و فرفری فقط ۲ تا ۳ بار در هفته باید از شامپو برای شستن موهایشان استفاده کنند. اگر موهای کسی هم مجعد و فرفری و هم خشک باشد، بهتر است شستن موها با شامپو را به ۱ تا ۲ بار در هفته محدود کند.  تنها مشکلی که ممکن است در این شرایط اتفاق بیفتند، تجمع ذرات مازاد و مخرب در پوست سر است. اما برای رفع این مشکل می‌توان به‌راحتی از محلول‌های تقویت‌کننده پوست سر استفاده کرد. این محصولات هم از خارش پوست سر جلوگیری می‌کنند و هم جلوه بهتری به موها می‌بخشند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.