ویژگی‌های جذاب اندروید ۱۳ را بشناسید!

بر اساس اطلاعات کشف شده اندروید ۱۳ دسترسی‌های مناسب تری را برای مدیریت اعلان‌های مزاحم برنامه‌ها به کاربران ارائه می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، اطلاعات فاش شده درباره اندروید ۱۳ در حال حاضر بسیار زیاد است، حتی اگر آخرین نسخه اندروید گوگل ماه‌ها پیش راه اندازی شده باشد. به نظر می‌رسد یکی از مزایای نسخه جدید این سیستم عامل، ویژگی جدید مجوز‌های اعلان‌ها باشد.

به گزارش فون آرنا، مجوز‌های اعلان از همه برنامه‌ها می‌خواهد قبل از اینکه تلفن کاربران را با اعلان‌های فراوان بمباران کنند، یک پنجره بازشو نشان دهند که درخواست مجوز می‌کند. اطلاعاتی که از ظاهر پنجره این مجوز منتشر شده نشان می‌دهد که در به روز رسانی بعدی این ویژگی یافت می‌شود.

اگرچه گوگل هرگز کاربران را از کنترل اعلان‌هایی که از هر برنامه دریافت می‌کنند، منع نکرده، تنظیمات پیش‌فرض همیشه به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل، از همان ابتدا اعلان‌هایشان توسط کاربر دریافت شود. در اندروید جدید برای جلوگیری از ارسال اعلان‌ها توسط یک برنامه، باید به بخش تنظیمات > اعلان‌ها > تنظیمات برنامه > همه برنامه‌ها رفته و سپس برنامه‌ای را که می‌خواهید مسدود کنید، پیدا کنید.

در حالی که اعلان‌های فعال‌سازی خودکار برای برنامه‌های ارتباطی بسیار عالی بوده و به نوعی برای آن‌ها یک ضرورت خاص است، اما در مورد اکثر برنامه‌های دیگر چندان عالی نیست.

افرادی که از روند خاموش کردن اعلان‌ها آگاه نیستند، می‌توانند برخی از بدترین برنامه‌های توهین‌آمیز را حذف نصب کنند تا اعلان‌های مزاحم را از بین ببرند. به همین دلیل، مجوز‌های اعلان‌ها قرار است ویژگی بسیار خوبی برای آپدیت اصلی اندروید ۱۳ باشد.

دیگر ویژگی های جدید اندروید ۱۳

از دیگر موارد فاش شده اندروید ۱۳ می‌توان به تم‌های پویای جدید و کد QR در صفحه قفل اشاره کرد، اما مجوز‌های اعلان‌ها تنها ویژگی اندروید ۱۳ است که تاکنون مورد توجه قرار گرفته است. اندروید ۱۳ قصد دارد سبک‌های تم پویای جدید و رنگارنگ را به همراه اسکرین‌ شات ارائه دهد. این سیستم عامل همچنین می‌تواند یک تعویض‌کننده پروفایل محافظ صفحه کلید برای تغییر نمایه‌های کاربر از صفحه قفل و همچنین یک اسکنر کد QR که مستقیماً روی صفحه قفل موجود است، ارائه کند.

همچنین گفته می‌شود گوگل در حال کار روی یکپارچه سازی یک تابع ترجمه برنامه چند زبانه در تنظیمات سیستم در اندروید ۱۳ است، اما هنوز نمی‌دانیم که آیا این ویژگی منحصر به خط پیکسل گوگل باقی می‌ماند یا خیر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.