از اگزمای دوران کودکی چگونه مراقبت کنیم؟

عوامل گوناگونی می‌توانند باعث شعله‌ور شدن اگزمای دوران کودکی شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، خشکی پوست یک محرک اصلی اگزما است. پوست کودک خود را اغلب مرطوب کنید. پمادها ممکن است رطوبت را بهتر از لوسیون‌ها حفظ کنند. حمام می‌تواند پوست را خشک کند، بنابراین از آب گرم استفاده کنید نه داغ. سپس در حالی که پوست کودکتان هنوز مرطوب است یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کنید.

آیا اگزما برطرف خواهد شد؟

بله ممکن است اگزمای کودک برای همیشه برطرف شود. برای بسیاری از بچه‌ها، لکه‌های خارش در حدود سن مدرسه شروع به از بین رفتن می‌کنند. اگرچه برخی دیگر ممکن است در نوجوانی و بزرگسالی اگزما داشته باشند. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که اگزما از بین رفته است تا در دوران بلوغ دوباره ظاهر می‌شود. تغییرات هورمونی ممکن است علت باشد.

خارش را متوقف کنید

خاراندن می‌تواند اگزما را بدتر کند و باعث ضخیم شدن لکه‌های پوست شود. از پارچه‌های خارش‌دار مانند پشم خودداری کنید. ناخن‌هایشان را کوتاه کنید. اگر در خواب تمایل به خاراندن دارند، به آنها دستکش‌های سبک و راحت بدهید تا در رختخواب بپوشند. یک دستمال مرطوب و خنک روی نقاط تحریک شده می‌تواند میل به خاراندن را کاهش دهد.

به بچه‌ها کمک کنید خونسردی خود را حفظ کنند

عرق کردن نیز می‌تواند باعث خارش اگزما شود. پارچه‌های سبک و قابل تنفس مانند پنبه را به کار ببرید. لایه‌های سبک را امتحان کنید تا در هنگام تغییر دما راحت بمانند. خانه خود را خنک نگه دارید، به خصوص اتاق خواب آنها. از ملحفه‌ها و روتختی‌های سبک نیز استفاده کنید.

استرس‌زدایی

استرس می‌تواند باعث خارش و قرمزی کودکان مبتلا به اگزما شود. به فرزندتان کمک کنید موقعیت‌های استرس‌زا، مانند یک آزمون بزرگ در مدرسه یا عملکرد عمومی را شناسایی کند. سپس در مورد راه‌هایی که می‌توانند استرس را مدیریت کنند صحبت کنید. چند ایده: چند نفس عمیق بکشید، مدیتیشن کنید، به چیز دیگری فکر کنید که باعث حواس‌پرتی می‌شود یا استراحت کنید.

آنچه دکتر ممکن است تجویز کند

پزشک ممکن است کرم یا پماد حاوی کورتیکواستروئید را تجویز کند. اینها فقط باید با نسخه استفاده شوند زیرا دوز مخصوص کودک شما است. این را بیش از مدت زمان تعیین شده استفاده نکنید. اگر برای مدت طولانی استفاده شود می‌تواند پوست را نازک کند. پماد را فقط روی نواحی از پوست که اگزما دارند بمالید.

سایر گزینه‌های پزشکی

اگر کودک شما آلرژی دارد، گاهی اوقات آنتی‌هیستامین‌ها می‌توانند به کاهش خارش کمک کنند. اگر بثورات کودک شما شدید یا عفونی باشد، پزشک ممکن است داروهای دیگری را نیز تجویز کند. اما به یاد داشته باشید: مراقبت‌های پیشگیرانه می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از بدتر شدن اگزما کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.