جوان سوری قهرمان نیویورک شد؛ کمک به دستگیری مرد تیرانداز +عکس

مظنون تیرانداز در متروی نیویورک که باعث مجروح شدن ۲۳نفر شده بود ۳۰ساعت پس از حادثه دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، فرانک جیمز ۶۲ساله متهم است صبح سه‌شنبه گذشته به وقت محلی با پوشیدن جلیقه، کلاه ایمنی و ماسک کارگران ساختمانی وارد ایستگاه مترو شده و با پرتاب ۲نارنجک دستی اقدام به تیراندازی به‌سوی مسافران کرده که در جریان این حادثه ۱۰نفر براثر اصابت گلوله و ۱۳نفر براثر سقوط یا آسیب هنگام فرار، مجروح شدند.
به‌دنبال این تیراندازی و فرار مرد تیرانداز، تحقیقات برای دستگیری او آغاز و جایزه‌ای ۵۰هزار دلاری برای اطلاعات منجر به دستگیری وی تعیین شد تا اینکه ۳۰ساعت پس از حادثه، این مرد در یکی از محله‌های نیویورک توسط پلیس دستگیر شد. اما ماجرای دستگیری این مرد با تبدیل شدن یک جوان سوری به قهرمان نیویورک در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. زاک تاهان جوانی ۲۱ساله است که ۵سال پیش از سوریه به آمریکا مهاجرت کرد و به ۵زبان زنده دنیا حرف می‌زند. او تکنیسین دوربین‌های امنیتی است که حالا نامش به‌عنوان قهرمان نیویورک در شبکه‌های اجتماعی مطرح است.

به نقل از همشهری، او به خبرنگاران گفت که در روز دستگیری مرد تیرانداز، در حال کار روی به روز رسانی تجهیزات در مغازه‌ای در نزدیکی خیابان سنت مارکس در دهکده شرقی منهتن بود که فرانک آر. جیمز(مظنون تیراندازی) را دید که در خیابان راه می‌رفت. «فکر کردم، خدای من، این همان مرد(تیرانداز) است، ما باید او را بگیریم.»‌
در همان لحظه یک ماشین پلیس نیز کمی جلوتر به چشم می‌خورد و جوان سوری به خیابان دوید و مظنون را دنبال کرد و با فریاد به اطرافیان هشدار می‌داد که فاصله خود را حفظ کنند. کمی بعد نیز پلیس رسید و متهم دستگیر شد. مقامات پلیس می‌گویند که متهم تنها مظنون تیراندازی مترو است که بدون درگیری دستگیر شد و تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه‌اش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.