چرا تلویزیون از شکست ترامپ ناراحت است؟

دستپاچگی تلویزیون و بخشهای سیاسی سیما نشان می‌دهد آنها از انتخاب نشدن ترامپ خوشحال نیستند!

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، رفتارهای عجیب بخش خبری بیست و سی و همچنین برخی برنامه‌های تحلیلی سیما در روز و شب گذشته نشان می‌دهد اتاق فکر معاونت سیاسی صداوسیما، از انتخاب نشدن مجدد ترامپ خوشحال نیست.

تحلیل گران سیاسی، این رفتار عجیب را با دو گزینه رمز گشایی می‌کنند؛ اولا انتخاب مجدد ترامپ به سخت‌تر شدن وضعیت سیاسی-اقتصادی کشور منجر می‌شد و از این رهگذر حمله به روحانی و انتقاد شدید از دولت مستقر و حامیان و همراهان او برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری بهتر شکل می‌گرفت. ثانیا با وجود ترامپ، گزینه مدنظر اتاق فکر سیاسی صداوسیما برای تکیه زدن بر صندلی پاستور در 1400 قطعی به نظر می‌رسید؛ اتفاقی که از ماه‌ها قبل روی آن برنامه ریزی شده بود که با ماندن ترامپ در کاخ سفید شانس پیروزی یک چهره با سابقه نظامی و یا معطوف به جناح پایداری در انتخابات 1400 قطعی است. و حالا تمام این برنامه‌ریزی بلندمدت، نقش بر آب شده است!

با این حال رفتن به سطح شهر و تهیه گزارش مردمی در خصوص بی تفاوتی مردم نسبت به انتخابات امریکا و عدم خوشحالی از شکست ترامپ، اوج کج فهمی و اشتباه آشکار در تحلیل شرایط کشور از سوی فرماندهان سیاسی تلویزیون است؛ اتفاقی که دیشب در بخش خبری بیست و سی با گزارش سفارشی، شعاری و غیر قابل باور یک خبرنگار همه کاره(یوسف سلامی) رخ داد.

با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که قطعا انتخاب نشدن ترامپ برای ملت و کشور ما خوشحال کننده و یک پیروزی محسوب می‌شود؛ چرا که اولا او قاتل سردار شهید سلیمانی، فرمانده شجاع و مقتدر جمهوری اسلامی و پناه مسلمانان جهان بود؛ که از بیان این ترور وحشیانه ابایی نداشت و مسئولیت آن را با افتخار(!) پذیرفت. ثانیا ترامپ در آرزوی مذاکره با جمهوری اسلامی بود و در زمان‌های مختلف نسبت به «تماس ایران با او بعد از انتخابات» اظهار نظر قطعی داشت. ثالثا ترامپ با فشار حداکثری بی سابقه به ملت ایران، قصد فروپاشی جمهوری اسلامی ایران را داشت در حالی که به تعبیر مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی می‌ماند و ترامپ خواهد رفت. و حالا این پیش‌بینی دقیق و حکیمانه اتفاق افتاده اما مشخص نیست چرا مغز متفکر صداوسیما از این اتفاق مبارک، خوشحال نیست!

نکته قابل تامل دیگر در خصوص استاندارد دو گانه صداوسیما، پرداخت شعاری و غیر واقعی به انتخابات آمریکاست که شاید محصول عدم تحلیل درست شرایط کشور است؛ در حالی که روزنامه کیهان، امروز در تحلیلی واقع بینانه نوشت: شکست ترامپ، شکست سیاست‌های خارجی آمریکا در مقطع «چهار ساله اخیر» هم هست و این یعنی ایران در هماوردی به پیروزی رسیده چرا که معمار سیاست فشار حداکثری میدان را ترک می‌کند، در حالی که حریف او همچنان هل من مبارز می‌طلبد و در صحنه مبارزه باقی مانده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.