پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت/ قیمت دلار باعث ریزش بورس می‌شود؟

پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت به چه صورت خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، بورس امروز بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد و در نهایت روی سطح یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی ایستاد. کارشناسان می‌گویند که بورس تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد سود می‌دهد.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: دلار بازار آزاد به محدوده ۳۰ هزار تومان رسیده و با این افزایش قیمت پش بینی می‌شود بورس فردا روند متعادلی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: با توجه به انتظارات پیش آمده، بورس این روزها روی انتظارات تورمی رشد می‌کند. چراکه دلار بازار آزاد روند افزایشی گرفت و ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز در بازار آزاد شد.

وی ادامه می‌دهد: مولفه بعدی روند افزایش یا کاهش قیمت دلار بازار آزاد است. امروز با افزایش قیمت کالاهای اساسی روبه‌رو شدیم و برهمین اساس انتظار می‌رود که بانک مرکزی در این تعیین قیمت دلار بازار آزاد ورود کند و اجازه افزایش قیمت نمی‌دهد و در نهایت قیمت دلار بازار آزاد به زیر ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: از سوی دیگر بحث مذاکرات برجام پیگیری می‌شود که این موضوع می‌تواند بازار دلار و بورس را به آرامش برساند. پس از موضوع انتظارات تورمی نیز کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

بورس متعادل می‌شود!

این کارشناس عقیده دارد، بورس باید در نقاط تعادلی مورد معامله قرار بگیرد؛ یعنی بازار نباید مثبت یا منفی قوی باشد و این روند تا زمان تعیین و تکلیف شدن مذاکرات ادامه‌دار است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گزارشات ۱۲ ماهه می‌گوید: انتشار گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها در سایت کدال آغاز شده است. اگر گزارش‌ها خوب باشد شاخص می‌تواند به محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد.

وی ادامه می‌دهد: هرچقدر انتظارات تورمی از ناحیه عدم احیای برجام افزایش یابد. اگر برجام احیا شود گروه‌هایی مثل بانک و خودور مورد اقبال سهامداران قرار می‌گیرد.

اشتیاقی اظهار می‌کند: در مجموع بازار سرمایه محکوم به صعود تدریجی و آهسته است. یعنی شاخص یک میلیون و۵۰۰ را از دست نمی‌دهیم و تا تیر ماه شاخص به محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد می‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: اگر برجام احیا شود این رشد بازار واقعی است اما در صورت عدم احیای برجام رشد بورس واقعی نخواهد بود و بورس به صورت دلاری رشد می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.