روزنامه دولت: ضدانقلابی‌ها پشت اعتراضات کارکنان شرکت واحد پایتخت هستند!

روزنامه دولت پشت‌پرده اعتصاب برخی از رانندگان اتوبوس و کارکنان شرکت واحد پایتخت را کار رسانه‌های ضد انقلاب دانست.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه ایران با اشاره به اعتصاب برخی از رانندگان اتوبوس و کارکنان شرکت واحد پایتخت نوشت:

تلقین یأس و القای ناکارآمدی و حس نادیده و ناشنیده گرفته شدن توسط حاکمیت و تشویق و تحریک و آموزش و سازماندهی اهالی این صنف برای اعتصاب و اعتراض، اصلی‌ترین رویکرد رسانه‌های جریان ضدانقلاب حول محور اخبار مربوط به صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای است.

این درحالی است که طبق شاخص‌های مرسوم، این مشکلات نه تنها اختصاص به ایران ندارد؛ بلکه از چند جهت، ایران را باید جزو کشورهای پیشرو و پیشگام در این صنعت دانست.

اغلب شبکه‌ها و وبسایت‌های جریان معاند با انقلاب اسلامی را می‌توان به‌عنوان منابع تولید این تصویرسازی رسانه‌ای نام برد؛ رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی فارسی (وابسته به وزارت خارجه انگلیس)، ایران اینترنشنال و ایندیپندنت و العربیه فارسی وابسته به دربار سعودی، پیک ایران و توانا نزدیک به جریان نفاق و… همگی رسانه‌هایی هستند که این خطوط را دنبال می‌کنند. اما شبکه سلطنت‌طلب من و تو را باید به‌عنوان قطب پیشران عملیات روانی حول محور تحریک رانندگان و نمایش تصویری سیاه از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در نظر گرفت که هم از حیث کمیت و هم از لحاظ کیفیت، پیشران جریان‌ها و رسانه‌های دیگر است.

این رسانه‌ها بدون اشاره به تأثیر تحریم‌های صورت گرفته توسط دولت یا دولت‌های متبوعشان روی این صنعت، صرفاً بر کلیدواژه‌ها و گزاره‌های «ناکارآمدی» و «تبعیض» و مانند آن تأکید می‌کنند. همچنین، در کنار فضای رسمی ضدانقلاب، باید به یک سلسله اکانت در بستر اینستاگرام و توئیتر اشاره کرد که فضای غیررسمی این عملیات روانی را تشکیل می‌دهند؛ حساب‌هایی که صاحبان آنها مدعی هستند خود راننده هستند و پس از طرح شعارهای سیاسی که حس عدالت‌طلبی شغلی را به مخاطب القا می‌کند، مسائلی را تلقین می‌کنند که سنخیتی با مطالبات شغلی، صنفی و معیشتی رانندگان ندارد.

گفتنی‌است پس از اعتصاب کارکنان و رانندگان شرکت واحد تهران، علیرضا زاکانی دستور افزایش حقوق اردیبهشت کارمندان قراردادی شهرداری با افزایش ۴۰ درصد را داد.

بیشتر بخوانید:

 

2 نظر
  1. رضا

    باید همه ی این رانندگانی را اخراج کنند و از نیروهای جوان تر بجای آنها بکار گیرند.

  2. مظلوم

    چراهرصنفی درایران اعتراض کندبرچسپ وابسته به بیگانه زده می شودآیادیکتاتوری نیست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.