قیمت خانه در تهران امروز شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

مناطق ۴، ۵، ۷، ۸ و ۱۳ را می‌توان محدوده‌های سکونتی گروه‌های متوسط درآمدی شهر تهران دانست که میانگین قیمت هر متر خانه در این مناطق بین ۳۱ تا ۴۲ میلیون تومان است.

به گزارش تازه‌نیوز، منطقه ۵ پرمعامله‌ترین منطقه در بازار مسکن شهر تهران محسوب می‌شود که هر ماه این عنوان را به خود اختصاص می‌دهد. اسفند سال گذشته در این منطقه ۹۷۴ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن به امضا رسید و در فروردین نیمه تعطیل امسال هم ۵۳۴ معامله در آن منعقد شد. گفته می‌شود ۱۰.۴ درصد از کل مهاجران به تهران در منطقه پنج ساکن می‌شوند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ منطقه پنج با ۸۵۸ هزار نفر جمعیت بعد از منطقه چهار با ۹۱۹ هزار نفر، رتبه دوم را از لحاظ جمعیت در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است. پس از آن منطقه ۲ با ۷۰۱ هزار نفر، منطقه ۱۵ با ۶۴۱ هزار نفر و منطقه ۱۴ با ۵۱۵ هزار نفر در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

اما بررسی قیمت مسکن در مناطق شهر تهران گویای آن است که مناطق ۴، ۵ ،۷، ۸ و ۱۳ را به لحاظ قیمتی می‌توان محدوده سکونتی اقشار میانی شهر تهران قلمداد کرد. در بین مناطق مذکور منطقه پنج با متوسط قیمت ۴۲ میلیون تومان رتبه اول را دارد و در شهر تهران نیز جایگاه پنجم را به لحاظ قیمت مسکن به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب منطقه ۴ با ۳۷.۸ میلیون، منطقه ۸ با ۳۲.۶ میلیون، منطقه ۷ با ۳۲.۴ میلیون و منطقه ۱۳ با ۳۱.۹ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

قیمت خانه در تهران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.