ابتکار جالب جوان مخترع؛ این پراید با لهجه‌های مختلف حرف می‌زند! +ویدئو

یک جوان اهل زابل ابتکار جالبی به خرج داده و برای خودروی پراید خود سیستم صوتی هوشمندی طراحی کرده که قابلیت صحبت به لهجه و زبان های مختلف را دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، سیستم صوتی سخنگویی که عمیدعلی  میر برای خودروی پراید طراحی کرده قادر است به لهجه ها و زبان های مناطق مختلف کشور ازجمله شیرازی، زابلی، بلوچی، اصفهانی، مشهدی، گیلکی و … صحبت کرده و به راننده هشدار دهد. این جوان نخبه اهل سیستان، که از سه سال پیش و پس از دزدیده شدن پرایدش به ارتقای این خودرو مشغول بوده، برای جلوگیری از دزدیده شدن مجدد، قفل های خودرو را حذف کرده، به‌طوری که تنها با ریموت یا کارت باز شود؛ کارتی شبیه به کارت اتاق‌های هتل که قابلیت کپی شدن ندارد.

صفحه کیلومتری که او برای خودروی پرایدش طراحی کرده، اطلاعات کاملی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اطلاعاتی نظیر اینکه تسمه تایم یا روغن چند کیلومتر دیگر باید عوض شود. صفحه کلیدی که عمیدعلی میر طراحی کرده از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و به عنوان مثال نشان می‌دهد که خودرو ۱۱ لیتر بنزین دارد. به نظر می‌رسد پراید فارغ از ایمنی ضعیفی که دارد و تصادفات وحشتناکی که همواره به بار می ‌آورد، وسیله مناسبی برای آزمون و خطای جوانان خلاق و مخترع ایرانی است.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.