اتریوم در سال ۲۰۲۴: سالی پر از نقاط عطف و پذیرش عمومی

با ورود بازار ارز دیجیتال به صعودهای انفجاری، حالا علاوه بر بیت کوین، آلت کوین‌هایی مانند اتریوم نیز در این چرخه قرار گرفته و به نظر می‌توانیم سال 2024 را سالی بسیار عالی برای اتریوم و آلت کوین‌های مشابه با آن نیز تلقی کنیم.

جالب اینجاست که اگر نیم‌نگاهی به حجم خرید اتریوم در صرافی‌های داخلی داشته باشیم، به وضوح مشخص است که کاربران ایرانی هم این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند. خرید اتریوم روزهای پرحجمی را سپری می‌کند و هر روز رکوردهای جدیدی از حجم معاملات را خرید اتریوم مشاهده می‌کنیم. اما به نظر شما چرا اتریوم می‌تواند در سال 2024 شرایط متفاوتی نسبت به گذشته رقم زده و این سال تبدیل به نقطه عطف اتریوم در بازار باشد؟ در این باره قرار است مفصل در این مقاله بیا هم صحبت کنیم.

ارز دیجیتال اتریوم از گذشته تاکنون

بد نیست تا برای ارزیابی شرایط ارز دیجیتال اتریوم در سال پیش رو، نیم‌نگاهی به گذشته این ارز دیجیتال و مسیر آن تا به امروز داشته باشیم. ارز دیجیتال اتریوم از همان ابتدا با هدف ارائه خدمات ارزنده به کاربران حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال وارد بازار شد و اضافه شدن مزیت‌هایی مانند عرضه محدود و حجم معاملات بالا، سرمایه‌گذارن سودجو را نیز به لیست کاربران این ارز دیجیتال اضافه کرد. با مقایسه اتریوم و بیت کوین میشه فهمید با اینکه بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان خود را معرفی کرده، اما بسیاری از اتفاقات و کاربردها برای اولین بار در شبکه اتریوم رقم خورده‌اند. بلاک چین اتریوم را هنوز هم با وجود روی کار آمدن دو نسل از بلاک چین‌ها بعد از اتریوم، می‌توانیم پرکاربردترین بلاک چین بازار برای کاربردهایی مانند قراردادهای هوشمند، حوزه دیفای، بازی‌های کامپیوتری، وب 3 و nftها تلقی کنیم.

یک بار مرج اتریوم شرایطی را فراهم کرد تا شبکه اتریوم شرایط کاملا متفاوتی از بیت کوین به خود گرفته و بیشتر به عنوان رهبری برای آلت کوین‌ها خود ر معرفی کند. این بار اما استفاده از خدمات شبکه اتریوم و اضافه شدن لایه‌های 2 جذاب به این شبکه می‌تواند سال 2024 را نیز یک سال رویایی برای اتریوم نماید.

اتریوم و شبکه‌های لایه 2

مقیاس‌پذیری پایین و کارمزدهای بالا را می‌توان اصلی‌ترین چالش شبکه اتریوم حتی بعد از مرج در آن تلقی کرد. اتفاقی که باعث شده تا خیلی از پروژه به سمت شبکه‌های رقیب مانند سولانا یا ترون کشیده شود. این مهم البته یک راه‌حل جذاب دارد و سال 2024 را می‌توانیم سالی برای شکوفایی راه‌حل لایه 2 برای اتریوم تلقی کنیم. در طول سال‌های گذشته پروژه‌های بسیار جذابی در این‌باره وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند. از پالیگان مشهور و محبوب گرفته تا شبکه ارز OP می‌توانند مثال‌های جذابی برای این منظور باشند.

اما سال 2024 سال متفاوتی برای شبکه‌های لایه 2 اتریوم خواهد بود. طبق اخبار ارائه شده از سوی تیم اتریوم، در هفته‌های آتی می‌توانیم شاهد رونمایی از به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم باشیم. تمهیدات جدید در نظر گرفته شده در به‌روزرسانی جدید بیشتر به پروژه‌های لایه 2 پرداخته و بهبود پشتیبانی از راهکارهای لایه 2، طبق پیش‌بینی ها حتی می‌تواند تا 10 برابر کارمزدهای شبکه اتریوم را کاهش دهد. بسیاری از منابع و تحلیلگران نیز این به‌روزرسانی را نقطه عطف شبکه اتریوم در سال جاری می‌پندارند.

با توجه به اینکه بدون راه‌حل لایه 2 عملا امکان رسیدن به مقیاس‌پذیری مناسب برای اتریوم در دسترس نیست، از این رو دیر یا زود انتظار چنین به‌روزرسانی را برای شبکه داشتیم و سال جاری می‌تواند چنین شرایطی را برای اتریوم و دوستداران آن رقم بزند. این مهم می‌تواند اصلی‌ترین چالش عدم حضور بسیاری از پروژه‌ها در شبکه اتریوم را از میان برداشته و تعداد کاربران آن را نیز نسبت به همیشه افزایش دهد.

ETF اتریوم

اگر حتی کاربر مبتدی بازار ارز دیجیتال باشید، احتمالا با غوغای ETFها از همان ابتدای سال جاری همراه شده‌اید. تایید ETF بیت کوین توسط سازمان بورس اوراق بهادار آمریکا باعث شد تا فصل تازه‌ای در بازار ارز دیجیتال رقم بخورد و حالا این سازمان در حال بررسی شرایط تایید ETF اتریوم است و در همین یکی دو ماه آینده این بررسی‌ها به نتیجه خواهد رسید. البته که درباره تایید یا عدم تایید ETF اتریوم هنوز نمی‌توان اطلاعات دقیقی ارائه کرد و تمام گمانه‌زنی‌ها در این باره در حد شایعات رسانه‌ای بیش نیست؛ گمانه‌زنی‌هایی که درباره تایید ETF بیت کوین هم وجود داشت؛ اما به هر حال شرایط به وجود آمده باعث شده تا اتریوم هم مسیر متفاوت‌تری را طی کند.

تایید ETF اتریوم تاثیر بسیار زیادی روی بازار این ارز دیجیتال نیز خواهد داشت و حتی می‌تواند گامی بزرگ برای خارج کردن اتریوم از زیر سلطه بیت کوین هم باشد. قیمت اتریوم نیز از هم اکنون تحت تاثیر این اخبار در مسیر صعودی قرار گرفته و امسال می‌تواند سالی پر از سود بری سرمایه‌گذاران اتریوم باشد.

البته که همه این اخبار تا زمانی که به واقعیت تبدیل نشوند، همگی در حد احتمال باقی می‌مانند و تنها می‌توان از آنها برای تصمیم‌گیری همراه با سایر روش‌های تحلیلی برای خرید اتریوم استفاده کرد. برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری روی اتریوم شنیدن این اخبار بسیار جذاب بود و سعی کردیم تا اطلاعات مهم مربوط به شبکه اتریوم را برای شما به بحث بگذاریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.