اخبار مهم برای بورس امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

مهم‌ترین اخبار برای بورس امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس روز گذشته رشد ۰٫۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه‌بالایی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

به نقل از تجارت‌نیوز،‌ وزارت خارجه قطر درباره نتیجه‌بخش بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه ابراز امیدواری کرد و گفت: قطر از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا استقبال می‌کند و امیدوار است مذاکرات موجب توسعه امنیت و ثبات در منطقه شود.

با انجام مذاکرات بازار سرمایه می‌تواند در بلند مدت روند صعودی به خود بگیرد.

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که برای مقابله با خاموشی‌ها، بازار برق در حوزه بورس انرژی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی بازار برق در بورس می‌تواند برق را به تعادل قیمتی و مصرفی برساند و از سوی دیگر گردش نقدینگی را در بازار سهام افزایش دهد.

یکی از زیرمجموعه‎‌های بانکی دی بدهی پنج هزار میلیارد تومانی به این بانک دارد و برخی از مسئولان معتقدند که این مبلغ بدهی نیست و این زیرمجموعه اختلاس کرده است.

البته بدهی می‌تواند تاثیر منفی روی معاملات این سهام در بورس بگذارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تامین اجتماعی(شستا) و شرکت‌های وابسته به آن در ۱۳ محور موافقت کردند.

این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی روی روند معاملات شستا در بورس بگذارد.

هادی علیپور، مدیر تسویه اوراق بهادار شرکت سپرده گذاری مرکزی از پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال اوراق اختیار فروش تبعی با نماد حامی ۱۴۰۱ به دارندگان این اوراق خبر داد.

برخی کارشناسان عقیده دارند که معاملات این اوارق‌ها می‌تواند نقدینگی در گردش بازار سرمایه را افزایش دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.