اسرائیل از تهدید مستقیم نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ خبر داد!

وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی در یونان به شدت از آنچه حضور چهار کشتی نظامی ایران در دریای سرخ طی ماه‌های اخیر خوانده شده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سیاه حضور دارند.

به نقل از فارس، وی که این سخنان را در جریان میزگرد سالانه اقتصادی در یونان مطرح می‌کرد، مدعی شد: «ایران در حال توسعه عملیات‌های تهاجمی خود در منطقه به طور کلی، و در عرصه دریایی به طور خاص بوده و ایران به طور غیرمعمول در حال گشت زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است».

اسرائیل: کشتی‌های نظامی ایرانی در دریای سرخ تهدیدی برای اقتصاد جهان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «در تصاویر ماهواره‌ای که من اینجا نشان می‌دهم شما می‌توانید چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سرخ را ببینید. حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ طی ماه‌های اخیر، موضوعی بسیار مهم در یک دهه گذشته به شمار می‌آید. این تهدیدی مستقیم برای تجارت، انرژی و اقتصاد جهانی به شمار می‌آید».

تصاویری که گانتس در نشست خود در یونان نشان داده کشتی هنگام، ناوچه موج و دو کشتی کمکی هستند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «ایران مثال برجسته‌ یک تهدید گسترده جهانی و منطقه‌ای است. این کشور اخیرا آزمایشی در استان سمنان با یک پرتابگر ماهواره‌ای انجام داده که از این فناوری می‌توان برای توسعه موشک‌های بین قاره‌ای دور بُرد استفاده کرد که بُرد آن به چند هزار کیلومتر می‌رسد و می‌تواند مناطق مرکزی اروپا را تهدید کند».

روابط عمومی وزارت دفاع ایران روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ از دومین پرتاب موفق ماهواره‌بر «ذوالجناح» خبر داد. نخستین پرتاب ذوالجناح ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ انجام شده بود.

ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹ برای نخستین بار با هدف دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش در خصوص اقدام اخیر حزب‌الله لبنان در ارسال سه پهپاد به سوی میدان گازی کاریش گفت: «نیروی دریایی و هوایی اسرائیل سه پهپاد را که از لبنان به سوی سکوی گازی کاریش پرتاب شده بودند، رهگیری کرد».

وی مدعی شد که این اقدام با هدف اختلال در مذاکراتی است که در خصوص مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان در جریان است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «این اقدام در درجه نخست علیه شهروندان لبنانی است. اقدامات حزب‌الله که هیچ محدوده عملیاتی نداشته پتانسیل منجر شدن به اشتباه محاسباتی و بی‌ثباتی را دارد. تجربه حزب‌الله نشان می‌دهد که آنها هیچ واقعیتی را در منطقه به طور صحیح نمی‌بینند».

گانتس اضافه کرد: «اسرائیل در راستای دفاع از شهروندان و منافع خود عمل خواهد کرد و در همان حال نیز، آماده همکاری با شرکا برای ایجاد ثبات و موفقیت در منطقه است».

گانتس در جریان سفر خود به یونان و قبرس و در حاشیه این میزگرد، با وزرای دفاع یونان و قبرس دیدار کرد.

در جریان دیدار گانتس با «کارالامبوس پتریدس» وزیر دفاع قبرس، دو طرف درباره منافع و چالش‌های مشترک در منطقه شرق دریای مدیترانه رایزنی کردند.

روزنامه جروزالم پست نوشت که گانتس در دیدار با «نیکولاس پاناجیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان، درباره افزایش همکاری میان ارتش‌های اسرائیل و یونان و چالش‌هایی که با آن مواجه هستند که در راس آن و تهدید ایران قرار دارد، گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.