سونامی در کابینه جانسون؛ ۲ وزیر دیگر استعفا دادند!

پس از استعفای سه وزیر بهداشت، خزانه‌داری و امور کودکان و خانواده انگلیس، این بار ۲ وزیر دیگر در کابینه بوریس جانسون از سمت خود استعفا داده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، در ادامه سریال استعفاهای کابینه بوریس، جانسون نخست‌وزیر انگلیس؛ عصر امروز (چهارشنبه) «لی رولی»، وزیر صنعت و «کیمی بادینوک»، وزیر دادگستری انگلیس هم استعفا کردند.

به نقل از ایسنا، اکنون تعداد وزرا و نمایندگان تام الاختیار وزیران دولت انگلیس که از سمت خود استعفا داده‌اند، به ۱۸ نفر رسیده است.

صبح چهارشنبه نیز «ویل کوئینس» وزیر امور کودکان و خانواده انگلیس از سمتش کناره‌گیری کرد.

در استعفانامه ویل کوئینس که خودش در توییتر منتشر کرد، آمده است: با نهایت تاسف، امروز استعفای خودم را تقدیم نخست‌وزیر کردم. روز دوشنبه من صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح کردم که الان مشخص شده نادرست بوده‌اند.

روز سه شنبه هم ریشی سوناک، وزیر دارایی و ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس در اعتراض به عملکرد مدیریت جانسون استعفا دادند.

با انتشار این خبر، تعداد دیگری از مقامات و دستیاران دولت هم استعفا دادند. منتقدان می‌گویند این تحولات جدید برای نخست وزیر در حکم «پایان» کار او است.

جانسون امروز تحت فشار بیشتری هم قرار خواهد گرفت و باید پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان پارلمان انگلیس باشد. او قرار است امروز به کمیته‌ای از نمایندگان پارلمان که سیاست‌ها و تصمیمات دولت را بررسی می‌کنند، مدارکی ارائه بدهد.

دولت بوریس جانسون در چند ماه اخیر با رسوایی و بحران روبرو بوده است. در روزهای گذشته کریس پینچر، از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس به آزار جنسی متهم شد. رسوایی اخیر اما پس از آن شدت گرفت که مشخص شد جانسون با وجود اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا داده بود.

پس از آن جانسون تحت فشار قابل توجهی قرار گرفت و در یک کلیپ کوتاه گفت که از دادن سمت دولتی به پینچر «به شدت پشیمان است». اما این اقدام به سرعت تاثیر خود را گذاشت، زیرا ۱۵ دقیقه بعد وزیر بهداشت و وزیر دارایی او استعفا دادند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.