ویدئوی هولناک از پرواز سیرجان _ تهران +جزئیات حادثه

پرواز شنبه ‌شب سیرجان – تهران هواپیمایی ماهان در حالی با ۷۴ مسافر چند دقیقه پس از پرواز مجبور به بازگشت به مبدا شد که مسئولان ‌علت این بازگشت را نقص فنی عنوان کرده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، شامگاه شب گذشته بود که انتشار اخبار بازگشت به مبداء پرواز سیرجان به تهران در شبکه‌های مجازی دست به دست شد.

به نقل از تسنیم، از همان دقایق ابتدایی که خبر در میان صفر و یک‌های مجازی دست به دست می‌شود گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره مشکل ایجاد شده و دلیل بازگشت هواپیما به مبداء پرواز مطرح بود گروهی براین باور بودند که موتور آتش گرفته و گروهی هم ترکیدگی لاستیک هواپیما و یا حتی برخی فراتر رفته و آتش سوزی داخل خود کابین هواپیما را دلیل بازگشت به مبداء هواپیما نقل کردند.

اما واقعیت امر این بود که پرواز ساعت ۲۰:۰۰ روز اول مرداد ۱۴۰۱ از شرکت هواپیمایی ماهان با ۷۴ نفر فرودگاه شهر سیرجان را به مقصد تهران ترک کرده بود و بعد از چند دقیقه خلبان هواپیما به دلیل نقص فنی و انتشار دود داخل کابین از برج مراقبت همان فرودگاه درخواست فرود اضطراری کرد.

به این ترتیب با حفظ اصول امینی مسافران و همچنین پروتکل‌های دقیق حمل و نقل هوایی تنها این هواپیما ۵ دقیقه در آسمان بود و بعد از آماده سازی پیش‌نیازهای فرود اضطراری و البته رعایت اصول مربوطه خلبان هواپیما را به سلامت روی باند فرودگاه به زمین نشاند و تمامی مسافران و خدمه به سلامت از هواپیما خارج شدند و نهایتاً این پرواز بعد از رفع نقص فنی به سمت مقصد خود پرواز کرد.

علی قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان ضمن اشاره به عادی بودن بروز برخی نقص‌های فنی در هواپیما‌ها درباره دلیل این اتفاق به خبرنگار تسنیم در کرمان گفت: هواپیما یک وسیله نقلیه است و بروز نقص فنی دور از انتظار نیست اما در این بخش به دلیل حساسیت‌های موجود همواره تمامی خطوط هواپیمایی اولویت خود را حفظ ایمنی و جان مسافران قرار داده و برهمین اساس گام برمی‌دارند.

قاسم‌زاده در ادامه افزود: هواپیمای شرکت ماهان که شب گذشته دچار نقص فنی شده بود تنها ۵ دقیقه روی آسمان بود و خلبان هواپیما به مجرد اینکه متوجه نقص فنی در هواپیما شده برای حفظ جان مسافران و رعایت اصول ایمنی تعیین شده از فرودگاه سیرجان درخواست بازگشت کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه خوشبختانه در این اتفاق برای هیچ کدام از ۷۴ مسافر و البته خدمه این پرواز اتفاقی نیفتاده و همه در سلامت فرود آمدند، گفت: بلافاصله قطعه مورد نیاز برای تعویض از کرمان برای تعمیر هواپیما ارسال شد و این پرواز با ۲۱ مسافر ساعت ۴:۲۶ بامداد امروز به مقصد فرودگاه مهرآباد در پایتخت پرواز کرد.

دودگرفتگی کابین دلیل بازگشت

محمد موسایی‌پور رئیس فرودگاه سیرجان نیز با اشاره به اینکه پرواز ساعت ۲۰ شب گذشته هواپیمایی ماهان با ۷۴ مسافر فرودگاه سیرجان را به مقصد تهران ترک می‌کند که پس از پنج دقیقه به دلیل نقض فنی و دودگرفتگی مجبور به بازگشت می‌شود، اظهار داشت: این هواپیما بدون هیچ مشکلی در فرودگاه فرود آمده و مسافران آن نیز سالم پیاده شدند.

وی با بیان اینکه از ۷۴ مسافر این پرواز، ۴۴ نفر برنامه پرواز خود را لغو، ۹ نفر نیز همان شب خود را به پرواز کرمان – تهران رساندند، گفت: مسافران غیربومی این پرواز نیز در هتل اسکان یافتند .

رئیس فرودگاه سیرجان با اشاره به اینکه پس از تعویض قطعه و رفع نقص، این هواپیما ساعت ۴:۲۶ بامداد امروز پرواز خود را با ۲۱ مسافر به مقصد تهران انجام داد.

وی افزود: از ۷۴ نفر مسافر این هواپیما ۴۴ نفر پرواز خود را لغو کردند، ۹ نفر هم همان شب خود را به پرواز کرمان رساندند و ۲۱ نفر مسافر هم امروز صبح به تهران رسیدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.