پوتین در مراسم معرفی موشک جدید روسیه: با سرعتی برق‌آسا به دشمنان پاسخ می‌دهیم

پوتین در مراسم روز نیروی دریایی این کشور اعلام کرد نیروی دریایی روسیه ظرف چند ماه آینده به موشک‌های کروز فراصوت (هایپرسونیک) تجهیز خواهد شد.

به گزارش تازه نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه در مراسم روز نیروی دریایی این کشور اعلام کرد نیروی دریایی روسیه ظرف چند ماه آینده به موشک‌های کروز فراصوت (هایپرسونیک) تجهیز خواهد شد و منطقه استقرار آنها بستگی به منافع روسیه خواهد داشت.

به نقل از مهر، پوتین در این‌باره افزود: ناوچه آدمیرال گروشکوف اولین ناوچه‌ای خواهد بود که با این سلاح‌های سهمگین و نیرومند روی عرشه خود، به مأموریت نظامی خواهد رفت.

این مطالب را هم ببینید:

به نقل از مهر، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: نکته اصلی توانمندی نیروی دریایی روسیه است که قادر است با سرعت نور با همه آنهایی پاسخ دهد که تصمیم دارند حاکمیت و آزادی ما را نقض کنند.

بنا بر بیانیه کاخ کرملین، رئیس‌جمهور روسیه امروز همچنین فرمان تصویب دکترین دریایی و منشور ناوگان نظامی روسیه را امضا کرده است. جزئیات دکترین جدید نیروی دریای روسیه هنوز منتشر نشده است.

به نوشته رویترز، سرعت حرکت تسلیحات فراصوت، ۹ برابر سرعت صداست و روسیه طی یک سال گذشته آزمایش‌های موفق و دقیقی از موشک‌های فراصوت «زیرکُن» انجام داده است؛ هم از کشتی‌های جنگی و هم از زیردریایی‌ها.

2 نظر
  1. ناسناس

    پوتین عین سگ ترسیده داره چنگ و دندان نشان می دهد

  2. علیرضا

    با یانکی جماعت فقط زبان زور

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.