درخواست ثبت اسم شبکه اجتماعی ترامپ رد شد!

درخواست ترامپ برای ثبت نام تجاری شبکه اجتماعی خود از سوی یک نهاد آمریکایی رد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، پس از اخراج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توییتر و تلاش وی برای راه اندازی بک شبکه اجتماعی به نام «حقیقت» (Truth social)، حال رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند درخواست ترامپ برای ثبت نام تجاری این شبکه اجتماعی جدید رد شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه «بیزنس اینسایدر» در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با مانعی مهم در ثبت نام تجاری شبکه اجتماعی اش که «حقیقت» نام دارد، مواجه شده است. بر اساس مدرکی که در ماه جاری میلادی منتشر شده و از سوی «جاش گربن» از وکلای فعال در زمینه ثبت نشان‌های تجاری توییت شده است، درخواست ترامپ برای ثبت اسم شبکه تجاری اش، از سوی «اداره ثبت اختراع و علائم تجاریی آمریکا» رد شده است؛ چرا که این نام شباهت فراوانی به نام دیگر شرکت‌های تجاری دارد.

حقیقت شبکه اجتماعی ترامپ

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا گفته است نام این شرکت ترامپ که مسئول راه اندازی این شبکه اجتماعی است، به شکلی گیج کننده به دیگر شرکت‌ها نظیر شبکه اجتماعی «Vero — True Social» و نیز «شبکه حقیقت» (Truth Network) که یک شبکه پخش رادیویی مسیحیت است، شباهت دارد.

در جوابیه‌ای که اداره ثبت اختراع و و علائم تجاری آمریکا داده، گفته است: از آنجایی این اسامی تجاری مشابه هستند و خدماتی که می‌دهند نیز با یکدیگر در ارتباط است، از این رو احتمال سردرگمی منبع خدمات و کالا‌ها وجود دارد و بر همین اساس، ثبت این نام تجاری بر اساس بند دوم قانون علائم تجاری رد می‌شود.

طبق این گزارش، ترامپ تا فوریه سال ۲۰۲۳ فرصت دارد تا به رد درخواست ثبت اسم شبکه اجتماعی اش اعتراض کند. گفتنی است این، نخستین مانعی نیست که بر سر راه اندازی شبکه اجتماعی ترامپ ایجاد شده است. در ماه ژوئن نیز شرکت خریدار این شبکه اجتماعی هشدار داد این معامله ممکن است به دلیل تعداد زیاد احضاریه‌های دادگاهی، ملغی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.