دستورهای رئیس قوه قضاییه در مورد نحوه برخورد با معترضان

رئیس قوه قضاییه دستور داد جهت صیانت از زندگی روزمره مردم در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب، برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آن‌ها تسریع شود.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی، خطاب به آن‌ها دستور داد در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن‌ها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند و در برابر پلیس تمرد می‌کنند و مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آن‌ها هم تسریع شود.

رئیس قوه قضاییه کلیه دادستان‌ها و مسئولان قضایی ذیربط در نقاط مختلف کشور را مکلف و موظف کرد در این راستا بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چهارچوب موازین قانونی اقدام کنند.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا همچنین در این تماس‌ها با اشاره به شگرد دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند در برانگیختن هیجانات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و تحریک احساسات آن‌ها با ترویج شایعات و اکاذیب‌، به مسئولان قضایی ذیربط در سراسر کشور دستور داد در مورد برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه هم اهتمام صورت گیرد. رئیس عدلیه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با سوءاستفاده از موقعیت به‌وجودآمده بخشی از جامعه که بر اساس شنیدن برخی از اخبار غیردقیق دارای سوال و مطالبه می‌باشند را مساله‌دار و دارای شبهه کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.