زلاتان هنوز به بازنشستگی فکر نمی‌کند: نمی‌خواهم افسوس بخورم

زلاتان ابراهیموویچ 41 ساله در مصاحبه جدیدش با CNN اعلام کرد هنوز به بازنشستگی از دنیای فوتبال فکر نمی‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، زلاتان ابراهیموویچ در ماه گذشته وارد ۴۱سالگی شد. مهاجم گلزن سال‌های اخیر فوتبال و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ مستطیل سبز، بهترین گلزن تیم ملی سوئد با ۶۲گل و یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال با ۴۳۱گل به شمار می‌آید.

به نقل از ایلنا، زلاتان البته به علت مصدومیت شدید از ناحیه زانو تا سال آینده میلادی قادر به همراهی میلان نیست. این مصدومیت سنگین صحبت‌هایی را درباره احتمال بازنشستگی ستاره سوئدی مطرح کرده است.

فوق ستاره میلان عنوان داشت که در حال حاضر بازنشستگی آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کند. ایبرا با این جمله تقریبا تمام شایعات بازنشستگی به علت مصدومیت خود را تکذیب کرد.

ابراهیموویچ درباره شرایط فعلی خود اینگونه توضیح داد: “انگیزه‌های زیادی برای بازی کردن دارم. شرایط متفاوتی را به خاطر سن و هم‌تیمی‌هایم تجربه می‌کنم ولی از لحظه به لحظه روزهایم لذت می‌برم چرا که بر این باورم اگر به فوتبال خود پایان دهم دلم برای آن تنگ می‌شود، نمی‌خواهم وقتی خداحافظی کردم افسوس بخورم که کاش به بازی ادامه می‌دادم.”

درباره شرایط سنی میلانی‌ها ایبرا این چنین بیان کرد: “در تلاش هستم تا در سطح بازیکنان جوان و سختکوش تیم ریتم خودم را حفظ کنم.”

این مطالب را هم ببینید:

زلاتان شرایط مصدومیت، بازنشستگی و میزان تاثیر خودش را در تیم به این صورت توضیح داد: “من می‌خواهم در سلامت کامل باشم و زمانی که در این سطح نیستم به بازی ادامه می‌دهم تا ببینم تا کجا می‌توانم پیش بروم. تا زمانی که بتوانم در نتایج تاثیر داشته باشم همچنان بازی خواهم کرد. دوست دارم هم‌تیمی‌هایم با من صادق باشند و زمانی که تاثیر خود را در نتایج از دست دادم، این موضوع را به من بگویند تا در مورد آینده و ادامه دوران حرفه‌ایم بتوانم تجدید نظر کنم و نگاهی واقع‌گرایانه به موضوع داشته باشم.

در ۶ماه گذشته بیش از ۲۰ تزریق داشته‌ام. زانویم را هفته‌ای یکبار خالی می‌کنم. ۶ماه است هر روز مسکن مصرف می‌کنم و این مدت به علت درد به ندرت خوابیده‌ام. هرگز به این میزان در دوران فوتبالی‌ام در درون و بیرون زمین سختی نکشیده بودم.”

ابراهیموویچ در باره ذهنیت خود عنوان کرد: “من همیشه می‌خواهم از روز قبل بهتر باشم. ذهنیتی دارم که اگر به اندازه کافی تلاش نکنم، احساس خوبی به خودم ندارم. به نظرم همین ذهنیت شما را بالا می‌کشد، باعث می‌شود تا بدن خود را به چالش بکشید و همه پیشرفت‌ها از چالش دادن به خود حاصل می‌شود. این تفکر باعث می‌شود تا از خود بپرسید که تا کجا می‌توانید پیش بروید؛ تا کجا بدنتان را می‌توانید به جلو ببرید.”

این اولین مصدومیت جدی زلاتان نیست، ایبرا راجع به مصدومیت‌های سنگین قبلی خود این چنین گفت: “زمانی که در منچستر بازی می‌کردم برای اولین بار دچار مصدومیت شدید شدم و همه چیز برایم تازگی داشت. اصلا نمی‌دانستم باید انتظار چه چیزی را داشته باشم و در آینده چه اتفاقی برایم می‌افتد. در ابتدا مقداری ترسیده بودم چون نمی‌دانستم می‌توانم از آن مصدومیت برگردم یا نه، ولی روز به روز بهتر شدم. بازگشت از مصدومیت بیشتر یک موضوع ذهنی است و باید آرامش خودتان را حفظ کنید؛ مانند یک تمرین خسته کننده.”

در آخر زلاتان ابراهیموویچ درباره تجاری شدن فوتبال و حضور تیم‌های نفتی مثل سیتی و پاریس و سرمایه‌گذارهای لیگ جزیره نظر خود را بیان کرد: “پول موقعیت‌های متنوع ایجاد می‌کند. پول جو متفاوتی ایجاد می‌کند و همین موضوع باعث بزرگتر بودن لیگی مثل لیگ انگلیس از سری‌آ ایتالیا است؛ اقتصاد لیگ انگلیس به مراتب بزرگتر از هر لیگی در جهان است. البته از سوی دیگر این موضوع چالش جالبی برای تیم‌های ایتالیایی ایجاد می‌کند و بردن تیم‌های انگلیسی جذابیت بیشتری دارد. با این وجود همه ما در ایتالیا بازیکنان حرفه‌ای هستیم و همان کاری را انجام می‌دهیم که بازیکنان لیگ‌های حرفه‌ای دیگر انجام می‌دهند.”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.